Återigen en tråd om sadelinpassning..

Elma_vip

Trådstartare
Nu behöver jag er Hjälp Här inne. Försöker hitta en sadel till hästen men verkar svårt. Om jag förstått rätt så behöver han en sadel med rak bom och plats för hög manke, han behöver även en sadel med bred kanal, minst 8 cm och det var inte det lättaste att hitta :/

Har ni några tips? Söker både hopp och dressyr. Hans förra sadel var en jacson santa cruz Celine x-vid och den passade inte då den låg mot manken. Söker i prisklassen 4000-6000kr om det kan finnas?

Ska försöka lägga in bild med :)
 

DSC_0185.jpg~320x480
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
172
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 893
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Thera
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 305
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp