Återkoppling, universitetet

Och är du säker på att det gått 10 arbetsdagar? Mitt universitet hade t ex arbetstidsförkortning förra fredagen = bara halva kan räknas som arbetsdag.

Fast ärligt talat, att lärarna hade arbetstidsförkortning hade jag INTE köpt som anledning till att jag inte fått återkoppling inom utsatt tid. Arbetsdagar måste väl rimligtvis vara helgfria dagar. Om min lärare inte jobbar på måndagar ska inte jag behöva vänta 12 vardagar på återkoppling.
 
Fast ärligt talat, att lärarna hade arbetstidsförkortning hade jag INTE köpt som anledning till att jag inte fått återkoppling inom utsatt tid. Arbetsdagar måste väl rimligtvis vara helgfria dagar. Om min lärare inte jobbar på måndagar ska inte jag behöva vänta 12 vardagar på återkoppling.

Och jag hade nog sagt att det i det här fallet får vara ditt problem om du inte köper förklaringen med arbetstidsförkortning. ;) Att vi hade arbetstidsförkortning berodde på helgdagsafton = inte helgfri dag. Skulle vi jobbat då skulle det varit på vår fritid.
 
Fast ärligt talat, att lärarna hade arbetstidsförkortning hade jag INTE köpt som anledning till att jag inte fått återkoppling inom utsatt tid. Arbetsdagar måste väl rimligtvis vara helgfria dagar. Om min lärare inte jobbar på måndagar ska inte jag behöva vänta 12 vardagar på återkoppling.

Fast det betyder ju att personen har mindre tid till att arbeta så det väl inte mer än rimligt att det tar längre tid då? Det tar faktist rätt mycket tid att gå igenom uppsatser och som student ser jag hellre att läraren har tid att gå igenom ordentligt (annars är feedbacken ofta rätt onödig) och eftersom jag rättar uppsatser till kandidater föredrar jag att gå igenom dem ordentligt. Det gör liksom mitt jobb enklare nästa gång om eleverna får ordentlig feedback från början.

Men av den anledningen så kanske det hjälper om lärarna sätter ett datum då återkoppling sker snarare än att säga ett visst antal dagar? Självklart borde eleverna bli tillsagda om det är en fördröjning.

Å andra sidan har jag alltid lämnat in mina rättade uppsatser i tid, men vi har ju personer som är ansvariga för att grejerna kommer in i tid (ej läraren) som påminner oss och skäller på oss doktorander om det inte kommer in i tid.

Vilket påminner mig att jag ska lämna in uppsatser idag :o Tur att jag rättade dem för två veckor sedan :D
 
På min högskola har det hänt att återkopplingen kommit flera veckor försent pga sjukskriven lärare. Det som hände då var att de flyttade datumen för senast dag att komplettera.

Jag vet inte hur de räknar om läraren blir sjuk i exempelvis två-tre dagar? De dagarna kanske räknas bort på tiden för återkoppling? Så det kan ju vara något sådant som har hänt också. Hoppas att det gick bra på uppgiften! :)
 
För alla extremt nyfikna (för det förstår jag ju att ni är ;)), så kan jag säga att jag fick återkopplingen tillslut och att jag mailade och frågade vart den tagit vägen.

Fick dessutom VG :angel:, trots att jag inte ens försökt att nå VG utan bara skrivit utifrån G-kriterierna. :rofl: Sååå, min rättande lärare är förlåten för att återkopplingen kom lite sent. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 170
Senast: Hedinn
·
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –...
37 38 39
Svar
766
· Visningar
20 835
Senast: Lobelia
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 501
Senast: LenaH
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp