Sv: Atrofi.
Uppdatering.
Jag har jobbat med honom var tredje dag på töm, i max 10 minuter. Av de 10 minuterna har han fått spänna upp sig rejält i en jättehög form i ca 30 sekunder, sen slappnat av, jag har pillat lite med inner bak så att han har lärt sig att lyfta ryggen och börjar så smått att vinkla sitt bäcken åt rätt håll.
Det har nu gått 6 veckor.
Hans vänstra bakben var riktigt illa från början, nu har han inte nickat i skritten på två dagar, han till och med kunde rivstarta i hagen, leka o busa utan att halta.
Musklerna då....ja muskler det har han fått....och inte lite i heller, Gluteusmusklerna sväller, Trapezius har fyllt igen sadelhålet,
långa musklerna i ryggen sväller,
M triceps har vuxit lite mkt i min smak, inte bra, planerar att ta honom på töm varannan dag i stället nu om han håller sig haltfri.
Gillar inte tendensen.
De riktigt drabbade musklerna Semimem, Semitend, Gluteus super Biceps fem. och Facia Latae på baken växer, nej, rättare sagt sväller, med rätt konsistens, "Kokt kyckling" konsistensen har ersatts av frisk "vattensäng" -känsla.
Hans tendens att sätta ner trakten stumt har börjat ändra sig, han rullar mkt bättre.
Han har börjat ligga ner och vila, vilket jag vet innebär en hel del olika saker, min tolkning är att den nya balansen är mkt jobbig för honom, det händer så mkt i kroppen nu att han helt enkelt inte orkar bära det emellanåt. Plus att jag tror att han nu KAN ta sig upp ur liggande ställning mkt bättre.
Nu känns det väldigt ljust för hans framtid!