att avmaska när hästen behandlas?

molnskimmer

Trådstartare
Det är så att min häst har bakterier i luftrören och behandlas därför med hippotrim och ventipulmin, och nu är det tänkt att hästarna ska avmaskas. Är det någon fara att göra det då hon får medicin?

Sv: att avmaska när hästen behandlas?

Jag hade nyligen samma problem med min vallack (sprutade även penicillin) och fick besked från min veterinär att jag skulle vänta med avsmaskningen tills han var färdigbehandlad.

Immer (Bukemedlem) hade precis samma problem med sin pålla för någon vecka sedan så hon ringde vet och frågade.
De rekomenderade att vänta med avmaskning tills medicineringen är över!

Tack så mkt för hjälpen!
Då får vi vänta med avmaskning tills hon är frisk då. :)

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 763
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka