att bli gravid.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: att bli gravid.

Efter att ha ätit p-piller i 15 år ungefär. Så tog det 6 månader innan jag blev gravid, slutade tyvärr i ett missfall i Augusti -04.
Har fortfarande inte blivit gravid ännu..... :cry:
Funderar nu på att köpa ÄL stickor och kolla
 
Sv: att bli gravid.

Slängde p-pillren i maj 2003, har ännu inte blivit gravid. Men snart ska vi göra IUI, hoppas verkligen det går vägen :bump:
 
Sv: att bli gravid.

Första blev bara till!!! :o Andra tog tre månader att få till och tredje (om allt går bra, kommer i juli ) blev till på första försöket. Har inte använt temp eller stickor utan kört på "normal ofta", varannan dag ungefär, från veckan efter mens.
 
Sv: att bli gravid.

20% sa de till mig...

Så, oavsett om 20 eller 50% är rätt, verkar ju det som sagt vara vanligt.... :crazy:
 
Sv: att bli gravid.

corona skrev:
20% sa de till mig...

Så, oavsett om 20 eller 50% är rätt, verkar ju det som sagt vara vanligt.... :crazy:
Jag tror att det var 50% av alla påbörjade graviditeter... Det finns ju ett ganska stort mörkerantal om jag fattat saken rätt... Alltså de som får missfall "direkt" och räknar det som försenad mens...
Tror risken minskar med 30% i vecka 12... och därefter är det 20%
Obs! Jag är inte 100 på att jag har rätt nu, utan det är vad jag har för mig jag läste om när jag fick missfall i vecka 12 *morr*
 
Sv: att bli gravid.

Första två blev till trots P-piller....

Den tredje blev till efter ett år utan p-medel. Men vi trodde nog att gubbens simmare var helkass pga medciniering så vi hade nog inte räknat med någon bebis alls....men så blev det inte ! NUmera så använder vi kondom i kombination med säkra perioder, jag skulle nog helst vilja ssterilisera mig....
 
Sv: att bli gravid.

*knapp lån*.

Läste i Metron idag att svårigheter med att bli gravid kan bero på att kvinnan producerar för mycket manligt hormon. Man lider då ofta av övervikt (el. väldigt lätt för att gå upp i vikt), diabetes etc.

Har någon av er här fått den diagnosen? Ni som haft svårt att bli gravida.
 
Sv: att bli gravid.

Men då stämmer det ju för mig också..
Jag fick ju (eller fick reda på det i alla fall...) i v.17... :cry:
Och då stämmer det ju med det som du fått veta också..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 103
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 155
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 057
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp