Att bli med galopphäst igen, woho!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare BJÖRKIS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 491
B

BJÖRKIS

I'm back on track =)
Nästa vecka anländer hon och jag längtar som en tok! Efter några års frånvaro är det dags att vässa klorna igen. Ser jag fram mot. :)

Sv: Att bli med galopphäst igen, woho!

A, de ligger mig varmt om hjärtat :love:
Treårigt sto e. Top Flyte u. Golmohar = helsyster till Sanovagan :d

Oh! Grattis! Själv är jag så sugen varje gång jag är på Täby med ponnyn att jag håller på att avlida!
Jag går också och sneglar på araber...

Tror jag det! Finns ju inget bättre :)
Finns inget att tveka på, mer tränare i arabkåren. Vad är det för ponny du har?

A, de ligger mig varmt om hjärtat :love:
Treårigt sto e. Top Flyte u. Golmohar = helsyster till Sanovagan :d

... som är 7. högst rankade arab i Sverige för närvaronde... trots han bara är 4 år och därmed en möjlig Derbyvinnare.
Hon blir nog inte så dum att ha som avelsmärr så småningom.

Stammässigt har hon fina förutsättningar. Sen återstår att se om hon gillar det eller inte :)
Sanovagan går ruggigt bra, på kort distans. Står han 2400 meter blir han farlig! Men gör han det? Det lär vi märka. Han leker hem sina segrar för tillfället. Han har mer att ge, mkt mer. Genbergs förtjänar verkligen sina framgångar efter alla år av fin avel, är glad för deras skull :laugh:

^ ^ ^

Du kan vända på frågeställningen. Står någon av de andra ? Sanovagan har hittills varit gående i hand tills han har blivit skickat till front. Utan tanke på utländska hästar i Derbyt, skulle jag tro att San Antonio, som, efter tappstart, var fjärde i sin debut och hittills enda start, är värsta motståndaren... och det är lite Genberg över honom också.

^ ^ ^

Du kan vända på frågeställningen. Står någon av de andra ? Sanovagan har hittills varit gående i hand tills han har blivit skickat till front. Utan tanke på utländska hästar i Derbyt, skulle jag tro att San Antonio, som, efter tappstart, var fjärde i sin debut och hittills enda start, är värsta motståndaren... och det är lite Genberg över honom också.

Japp, Sanovagan har som sagt mer att ge! San Antonio köpte jag som föl och han var i min ägo tills han var två år gammal. DET ÄR en vinnare det också, inget snack om saken! Distansmässigt yttrar jag mig inte. Är lika nyfiken som alla andra. Tony är en mkt speciell häst :laugh:

Kul att du är tillbaka Björkis! Här var vi tillbaka men får nu ta en paus tills nästa år igen men kommer då starkare än tidigare hoppas jag :-).

Tack ska du ha! Vänligt sagt av dig :)
Varför försvinner ni och kommer tillbaka nästa år?

Såg filmen för ett par dagar sen :)
Sanovagan såg jag redan som liten bebis när jag var ner till Genbergs och köpte San Antonio. Och jag är sjukt intresserad av hur ett eventuellt kommande möte i Derbyt ter sig! :d

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 418
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 047
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 852
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka