Att bo och jobba på cypern

Isituss

Trådstartare
Har blivit erbjuden jobb på cypern, och är helt ärligt väldigt sugen på att ta det! Funderar dock på om det är något jag behöver tänka på? Har aldrig bott eller jobbat utomlands tidigare, så det är lite tankar som snurrar.

Behöver eller borde jag teckna en försäkring? Är det en reseförsäkring som ska tecknas då? Antar att jag kommer ha en arbetsförsäkring (ska ju såklart kolla upp detta också, och inte bara anta), men jag kommer ju också ha en fritid där jag borde ha en försäkring. Eller?

Hur är lättast att göra med telefon och internet? Kontantkort till telefonen och så kanske dela på ett bra wifi i personalboendet?

Och pengar? Visst ska jag då öppna upp ett bankkonto i cypern med ett kort som jag kan använda där?

Är det något annat jag borde göra, eller kolla upp?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 908
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
65 609
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka