Att gå in för att sabba

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att gå in för att sabba

För att försöka få slut på tjaffset!

Jag har gjort en snabb sökning på Gurkskivans IP-nr. Det finns ett annat användarnamn som haft det IP-numret vid vissa tillfällen. Men den användaren har även haft andra IP-nummer. Ytterligare ett användarnamn har vid tillfällen haft samma IP-nr som denna användare, men inte samma som Gurkskivan.

När det gäller Grinigare hittar jag fem användarnamn som vid något tillfälle haft samma IP-nummer som Grinigare.

Detta bevisar i sig inte mycket mer än att användaren Snuffsan aldrig haft samma IP-nummer som användaren Gurkskivan eller användaren Grinigare när det gäller de ej raderade inläggen.

IP-nummer hos exempelvis telia-adsl är inte fasta, de kan ändras och det innebär att man kan tilldelas ett IP-nummer som en användare här på sidorna tidigare haft. Det innebär också att man med lite möda själv kan se till att man aldrig har samma IP-nummer på två användarkonton man skaffat.

Jag önskar att de användare som beter sig illa skulle kunna lägga av med detta, då det tar en massa onödig tid från mig och mina moderatorer.

Att hålla på att anklaga nya användare för att vara vissa gamla användare tycker jag är ganska fånigt. Då det i princip är omöjligt att till 100% veta.
Sedan är det självklart enerverande med avstängda och irriterande användare som skaffar nya användarnamn och fortsätter i samma stil, men det finns några sådana så det är inte alltid så enkelt att veta vem det är denna gång.

Skärpning nu alla, annars får jag väl börja stänga IP-nummer eller hela serier med IP-nummer men det innebär att nästan vem som helst skulle kunna drabbas, trots att de inte gjort något fel. Vilket jag tycker vore väldigt synd.
 
Tack!

Tack Gunnar för detta klargörandet. :bow:
Som du förstår är det inte roligt att behöva bli utpekad för någon man inte är samt kallad lögnare, det hade gått för långt så jag är väldigt tacksam för att du rentvådde mig från det här skitsnacket.

Nu skulle jag önska en ursäkt från vissa personer, men det kan jag väl tyvärr se mig i månen efter, men de kanske kan tänka sig för lite längre i fortsättningen. :mad:

Än en gång tack. :bow:
 
Sv: Svarar här också !

Olinda skrev:
Bevis har hon väl, hon vet väl själv om det är hon som är någon av dessa användare eller inte, och eftersom Martha påståar att hon vet att Snuffsan är Gurkskivan så vet ju Snuffsan att det inte är sant.

Enkelt uttryckt, man går inte ut och pekar ut användare på det sätt som Snuffsan gjorde, särskilt INTE eftersom hon nu själv tyckte att det var ett :devil: sätt av andra. Så behandlar man andra som man själv vill bli behandlad, eftersom Gunnar nu har givit en förklaring bör ju detta inte vara något mer bekymmer. ;)
 
Sv: Svarar här också !

Skojar du??? :eek: Det är ju Martha som pekat ut mig! Det är jag som är anklagad för att vara någon jag inte är. Det är jag som fått skulden för andras bråk.

Skriver man så som hon gjort så får hon väl ändå stå för det?
 
Senast ändrad:
Sv: Svarar här också !

Jag tror Boj framförallt syftade på att du pekade ut mysko och kanske även mig för att ha lämnat vidare IP-nummer. Utan att du hade något bevis på att så var fallet.
 
Sv: Svarar här också !

Nja, nu missuppfattade ni nog lite.

Martha skrev att hon VET att jag är G&G (orkar inte skriva ut namnen fler gånger) pga att hon fått info om IP-nummer. Eftersom endast Mysko och du kan kolla IP-nummer på de aktuella forumen konstaterade jag att antingen har någon av er gjort det eller så ljuger Martha om saken.

Men eftersom jag alltså inte är G&G så kan hon inte fått IP-nummer som bekräftar detta. Därför ser jag det som att Martha genom sitt påstående hängt både mig och Mysko alt. dig.

Men det ska bli spännande att se om Martha har någon annan förklaring.

Boj: Om du läser alltihopa från början, nu med vetskapen om att jag inte är G&G (för det visste jag ju från början) så förstår du kanske hur jag menade? Jag visste ju att varken Mysko eller Gunnar kan ha bekräftat att jag är G&G.
 
Sv: Att gå in för att sabba

Vinga skrev:
Kan inte annat än hålla med :bow:

Blir så otroligt dålig stämning här inne, tyvärr!

/Vinga, som är flitig med "rapportera-inlägg-knappen"

Ja det har vi ju märkt, du rapporterar ju tillockmed bort dina egna inlägg där du helt öppet ljuger :smirk: Det om något skapar väl dålig stämning.,,
Så antingen får man stå för vad man skriver eller ljug bättre :smirk:
 
Sv: Att gå in för att sabba

:banana: :banana: :banana:

Jag undrar vart alla tagit vägen , det har ju gått flera dagar nu :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svarar här också !

Snuffsan skrev:
Bevisade? Jag VET att jag inte är varken Gurkskivan eller Grinigare eller någon annan.

Eftersom Martha skriver att hon vet att det är jag pga kollade IP så ljuger antingen hon eller så har någon som kan kolla Ip-nummer ljugit för henne.

Jag ljuger aldrig :angel:
Vad har du fått det ifrån :eek:
dessutom har jag aldrig sagt att du är grinigare( även om du ofta är det ) sen fattar jag inte varför du hetsar upp dig för allt o inget, herregud, skaffa dig ett liv......
Mysko kan jag tala om är helt oskyldig, så bespara dig dina egna anklagningsteorier är du snäll........

Nu är jag hemma igen så nu kan ni ju börja hetsa upp er igen flickor :banana:
 
Sv: Svarar här också !

Snuffsan skrev:
Nja, nu missuppfattade ni nog lite.

Martha skrev att hon VET att jag är G&G (orkar inte skriva ut namnen fler gånger) pga att hon fått info om IP-nummer. Eftersom endast Mysko och du kan kolla IP-nummer på de aktuella forumen konstaterade jag att antingen har någon av er gjort det eller så ljuger Martha om saken.

Men eftersom jag alltså inte är G&G så kan hon inte fått IP-nummer som bekräftar detta. Därför ser jag det som att Martha genom sitt påstående hängt både mig och Mysko alt. dig.

Men det ska bli spännande att se om Martha har någon annan förklaring.

Boj: Om du läser alltihopa från början, nu med vetskapen om att jag inte är G&G (för det visste jag ju från början) så förstår du kanske hur jag menade? Jag visste ju att varken Mysko eller Gunnar kan ha bekräftat att jag är G&G.

Ursäkta mig ...G&G ???? Gurskskivan OCH Grinigare?????
Jag har sagt att du är Gurkskivan, men aldrig grinigare....är spänningen över nu eller??
jag har inte sagt att nån alls har talat om för mig hur jag fått reda på det heller....fantiserar du inte lite väl mycket nu??
 
Sv: Svarar här också !

martha skrev:
Ursäkta mig ...G&G ???? Gurskskivan OCH Grinigare?????
Jag har sagt att du är Gurkskivan, men aldrig grinigare....är spänningen över nu eller??
jag har inte sagt att nån alls har talat om för mig hur jag fått reda på det heller....fantiserar du inte lite väl mycket nu??

Att Snuffsan och Gurkskivan har skrivit från samma IPnumemr har du skrivit, dock inte HUR eller av vem som du fått den informationen, har du hackat buke själv eller?
 
Sv: Svarar här också !

Olinda skrev:
Att Snuffsan och Gurkskivan har skrivit från samma IPnumemr har du skrivit, dock inte HUR eller av vem som du fått den informationen, har du hackat buke själv eller?

skulle det kunnat vara en omöjlighet eller??
men vad/vem är G & G som jag sagt??
 
Sv: Svarar här också !

Olinda skrev:
Att Snuffsan och Gurkskivan har skrivit från samma IPnumemr har du skrivit, dock inte HUR eller av vem som du fått den informationen, har du hackat buke själv eller?

Dessutom var det ju inte sant fick vi ju veta så nog var det en lögn:smirk:
 
Sv: Svarar här också !

ja vi kör på det då, så kan ni sova gott i natt då :angel:

...eftersom du utpekar mig som notorisk lögnare så kanske vi kan skapa en tråd om det också då??
Visst skulle det vara kul för er?
 
Sv: Svarar här också !

fio. skrev:
Ja det var ju just det det var :angel:

ahaaa...så jag är alltså den enda användaren på buke som kan med datorer?? du tror inte att det finns folk som verkligen KAN ??? eller måste det vara jag i egen hög person??
 
Sv: Svarar här också !

martha skrev:
ja vi kör på det då, så kan ni sova gott i natt då :angel:

...eftersom du utpekar mig som notorisk lögnare så kanske vi kan skapa en tråd om det också då??
Visst skulle det vara kul för er?

Du har själv skapat den situationen inte jag...
 
Sv: Svarar här också !

jasså...jag som inte ens varit hemma :eek:
synd att du ingen humor har....annars brukar du vara duktig att läsa mellan raderna :crazy:
 
Sv: Svarar här också !

martha skrev:
ahaaa...så jag är alltså den enda användaren på buke som kan med datorer?? du tror inte att det finns folk som verkligen KAN ??? eller måste det vara jag i egen hög person??

Men nu var det ju inte så att det var samma IP - nummer utan det har ju du hittat på så varför bara inte be Snuffsan om ursäkt istället för att sitta och försöka slingra dig. Tar det verkligen emot så mycket att göra det:smirk:
 
Sv: Svarar här också !

martha skrev:
jasså...jag som inte ens varit hemma :eek:
synd att du ingen humor har....annars brukar du vara duktig att läsa mellan raderna :crazy:

Jo men du skriver ju i klarspråk om IP-nummer och annat så det fanns inga rader att läsa emellan i detta fallet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 029
Senast: Queen
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 294
Senast: Farao
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
920
Senast: GoLightly
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
18 114
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp