Bukefalos 28 år!

Att göra i södra Skåne

copernica

Trådstartare
Vi skall på en liten semester till Skåne, och kommer att hålla till omkring Smyge Hamn. Vi har två barn med oss, en på 5 och en på 11. Kanskje även en hund. Vad finns för oss att göra? Gärna även tips på annat passande på färden mot Värmland, gärna uteaktiviteter/sevärdheter som är okej att ta med hund till.
 
Vi skall på en liten semester till Skåne, och kommer att hålla till omkring Smyge Hamn. Vi har två barn med oss, en på 5 och en på 11. Kanskje även en hund. Vad finns för oss att göra? Gärna även tips på annat passande på färden mot Värmland, gärna uteaktiviteter/sevärdigheter som är okej att ta med hund till.
Åh, i Smygehamn har jag spenderat varenda sommar sedan jag föddes! :love:

Jag rekommenderar:

- Besök hamnen i Smygehuk, gå ut på piren, kika in i Köpmansmagasinet och ät lunch på fiskrökeriet.
- Grillbuffén på Smygehus havsbad brukar vara trevlig och populär bland barnfamiljer
- Granhyddan i Beddinge har rätt bra minigolf, och Beddingeglassen har suverän glass
- Åk till Hallongården i Bodarp och köp världens godaste hallon samt fika i deras trevliga café. Hallonmuffinsen är helt fenomenala!
- Besök Ystad - för barnen kan nog framförallt stadsturen i den gamla veteranbrandbilen uppskattas. Jag och min bror älskade det när vi var små!
- Ystads Djurpark är också trevlig
- Tosselilla Sommarland kan säkert vara intressant för barnen
- Jag skulle även satsa på en lite allmän Österlentur då ni kan besöka Stenshuvud, Kiviks musteri, Ale Stenar, Olof Viktors och liknande. På Kronovalls slott får ni god pizza i underbar miljö.

Det var allt jag kom på för stunden!
 
Åh, i Smygehamn har jag spenderat varenda sommar sedan jag föddes! :love:

Jag rekommenderar:

- Besök hamnen i Smygehuk, gå ut på piren, kika in i Köpmansmagasinet och ät lunch på fiskrökeriet.
- Grillbuffén på Smygehus havsbad brukar vara trevlig och populär bland barnfamiljer
- Granhyddan i Beddinge har rätt bra minigolf, och Beddingeglassen har suverän glass
- Åk till Hallongården i Bodarp och köp världens godaste hallon samt fika i deras trevliga café. Hallonmuffinsen är helt fenomenala!
- Besök Ystad - för barnen kan nog framförallt stadsturen i den gamla veteranbrandbilen uppskattas. Jag och min bror älskade det när vi var små!
- Ystads Djurpark är också trevlig
- Tosselilla Sommarland kan säkert vara intressant för barnen
- Jag skulle även satsa på en lite allmän Österlentur då ni kan besöka Stenshuvud, Kiviks musteri, Ale Stenar, Olof Viktors och liknande. På Kronovalls slott får ni god pizza i underbar miljö.

Det var allt jag kom på för stunden!
Nej, inte Ales stenar :eek:(se separat tråd). Om ni gillar "fin natur" är stenarna och Kåseberga dock rätt. Det är fint att stå vid stenringen och se ut över havet - det är dock en promenad på en dryg kilometer enkel väg. Om ni besöker Kiviks musteri - kolla då även in Kiviks graven i synnerhet om ni gillade SVT:s serie De första svenskarna
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: pepp
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 194
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp