Att gräva ett hål...

Sv: Att gräva ett hål...

Har genom åren begravt en hel del hästar. Jag har en förmåga att samla på gamlingar :angel:

De senaste har vi haft tillstånd till. (Vårt gällde mer än 1 månad kan jag säga... det tog 3 månader att få det sista så det var tur. :idea: )

Vi gräver en grop, en kompis som är slaktare kommer hit och tar hästen till hålet. Han vill sköta det själv, han menar att vi oavsiktligt sprider oro till dem. Hästarna är helt trygga med honom. Vi har "tränat" någon dag innan så att de vet att de ska just dit. De har fått havre i hink samtidig.
Kostnadsmässigt en hundring till kompisen, 300:- för tillståndet.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 318
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 393
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 966
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma