Att ha flera hundar...

Lite lustigt...i facebookgruppen "Schäfer" frågade någon om medlemmarnas hundar hade andra raskompisar och det dök upp lite staffar bla :)

Ha ha - det är nog min fråga :angel:

Jag vet att jag sett bilder på det forumet där det varit både schäfer och staffe med, så jag tänkte att någon borde svara :D

/Lizzie
 
Ha ha - det är nog min fråga :angel:

Jag vet att jag sett bilder på det forumet där det varit både schäfer och staffe med, så jag tänkte att någon borde svara :D

/Lizzie
Din fråga såg jag också;). Men så frågade en tjej vilka lekkamrater medlemarnas hundar hade och i den tråden dök allt möjligt upp. Bla staffar;)
 
Har faktiskt aldrig träffar en straff eller amstaff som är otrevlig.
Aldrig sett någon starta bråk , de är mycket trevliga tycker jag däremot så bangar de inte om någon börjar bråka med dom.
Staffar tycker jag brukar vara riktigt trevliga kamrater till andra hundar men de leker ju på ett speciellt (hårt och buffligt) sätt.. När det kommer till amstaff vet jag tyvärr flera fall där de kastat sig ut ur bilar eller kastat sig sig på hundar totalt oprovocerat (den andra hunden har inte ens sett dem), och till och med dödat sina offer. :( Bl.a. blev min egen hund svårt tilltygad av en amstaff som kom från ingenstans.
 
Staffar tycker jag brukar vara riktigt trevliga kamrater till andra hundar men de leker ju på ett speciellt (hårt och buffligt) sätt.. När det kommer till amstaff vet jag tyvärr flera fall där de kastat sig ut ur bilar eller kastat sig sig på hundar totalt oprovocerat (den andra hunden har inte ens sett dem), och till och med dödat sina offer. :( Bl.a. blev min egen hund svårt tilltygad av en amstaff som kom från ingenstans.
Ja men schäfrar leker ju riktigt våldsamt de med :)
Jo finns ju allt för många amstaffs från förorten. De renrasiga tycker jag är stabila :)
 
Din fråga såg jag också;). Men så frågade en tjej vilka lekkamrater medlemarnas hundar hade och i den tråden dök allt möjligt upp. Bla staffar;)

Det blev ingen staffetik som omplacerades hos oss. Vi har bestämt oss för att koncentrera oss på en vovve och vi har kontakt med en uppfödare.

En schäfertik är parad och går allt som det ska har vi en schäferbebis till sommaren :love:

/Lizzie
 
Det blev ingen staffetik som omplacerades hos oss. Vi har bestämt oss för att koncentrera oss på en vovve och vi har kontakt med en uppfödare.

En schäfertik är parad och går allt som det ska har vi en schäferbebis till sommaren :love:

/Lizzie

Spännande! Lycka till :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite inspirerad av en annan tråd här på forumet som rörde relation till sin partner och hund. Jag är inne på att skaffa hund. Och min...
2
Svar
31
· Visningar
3 392
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 121
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
3 960
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 049
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp