Sv: att hålla hingst
Du har en ganska viktig poäng där!
Har man en hingst så har man faktiskt ett större ansvar än om man har en valack. Jag kommer själv att behålla mitt kallblod som hingst om han är ok i huvudet. Men jag kommer se till att hans och gammel valackens hage är som Fort Nox.... Vill inte ha en hingst ute på bygden
Man får aldrig glömma att en hingst alltid är en hingst hur snäll han än är så kan hormonerna rusa iväg!
MVH Russin8 som tycker om hingstar
När man läser om era hingstar som går på hage utan ström då är jag ännu mer övertygad om att det är rätt att se till attvåra unghingstar blir valacker INNAN dom lämnar gården! Vi har ordentliga staket i hingsthagarna, rejält med ström, samt "gata" mellan hagarna, så de inte ska ha noskontakt med stona. Jag har massor av ston i mitt grannskap (9 st själv) och är mån om grannsämjan, vill verkligen vara på den säkra sidan och inte stöta mig med grannarna genom att ha en hingst på rymmen, vår gamle betäcker ju, så han har verkligen koll på när det luktar brunst i närheten och skulle säkert ta chansen att rymma och göra en liten läcker tjuvparning om han kom ut! Snäll är han, men drifter har han ju!
Du har en ganska viktig poäng där!
Har man en hingst så har man faktiskt ett större ansvar än om man har en valack. Jag kommer själv att behålla mitt kallblod som hingst om han är ok i huvudet. Men jag kommer se till att hans och gammel valackens hage är som Fort Nox.... Vill inte ha en hingst ute på bygden
Man får aldrig glömma att en hingst alltid är en hingst hur snäll han än är så kan hormonerna rusa iväg!
MVH Russin8 som tycker om hingstar