Att hantera stress på arbetsplatsen/arbetsmarknadspolitiska åtgärden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett personlig perspektiv

Stress för mig kan vara att lyssna på en föreläsare som pratar fort för att hinna säga allt inom sin tidsram. Det kan också vara att vara omringad av springande människor under en föreläsning när jag behöver fokusera.

För att hantera detta behov av att återhämta mig och hantera stressen, har jag utvecklat olika aktiviteter och rutiner.
Att leva i nuet och ta korta kaffepauser är några av mina favoritsätt att koppla av och återhämta mig. Att sträcka på mig och fokusera på min andning hjälper också till.

Ibland byter jag rum eller engagerar mig i alternativa aktiviteter om jag är hemma, träffa släkt och vänner, när och om de har tid, fönstershoppa på stan, ta mig till natur- och kulturreservat, lyssna på en ljudbok, titta på TV eller spela internetspel. Att blogga ger mig också en ventil för att dela mina tankar och känslor.

Stress påverkar min sömnkvalitet genom att hacka upp den i segment av 1,5-2 timmars sömn och vakenhet.
Det är svårt att få en kontinuerlig och djup sömn när stressen är närvarande.

En god kommunikation med kollegor och överordnade kan bidra till att minska stressen och öka effektiviteten på arbetsplatsen. Att kunna ställa frågor i realtid under arbetsuppgifter, föreläsningar och möten, istället för att behöva vänta till rasten eller debriefen, underlättar för mig att hantera arbets- och föreläsningsrelaterad stress.

När det gäller att övervinna hinder och utmaningar relaterade till stress, har jag upptäckt att skapa en bra rutin och att anpassa mig till situationen är viktigt.

På tidigare jobb var ensamhet en utmaning, men med tiden utvecklade jag strategier för att hantera det.
Nu, på min nuvarande arbetsmarknadspolitiska åtgärd där många är stressade och oroliga på grund av olika faktorer som diagnoser, utbrändhet och språksvårigheter, försöker jag ha förståelse och anpassa mig.

Ibland är det dock nödvändigt att bryta ihop och andas för att återhämta mig, vilket jag försöker att göra hemma.
Mina favoritmetoder för att ta pauser och koppla av under dagen inkluderar att lyssna på ljudböcker, ta kaffepauser och skriva på min blogg.

Dessa aktiviteter hjälper mig att ladda om och återhämta mig från stressen på jobbet/arbetsmarknadspolitiska åtgärden.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp