Att importera ifrån USA

Barock-Pinto

Trådstartare
Någon som vet hur mycket det kostar att importera häst ifrån USA? Va det finns för olika alternativ, och hur man hittar en bra transportör. Jag har nämligen funderingar på att importera ett par ( ev. fler ) Amerikanska miniatyrer.

Sv: Att importera ifrån USA

Tror att man räknar ett snitt på 50 000 bara för transporten över Atlanten. Sedan tillkommer ju transporterna till och från flygplatserna. Plus eventeull tull och moms. Om använder sökfunktionen här så finns det nog ett par gamla trådar om just detta.

Tja, du skulle ju kunna ringa några av landets travhästuppfödare.
Vet iallafall en som flyger sina åringar kors och tvärs över atlanten för att de ska frysmärkas på svensk mark.(föds i usa om jag inte fattat heeelt galet) Han hyr ju hela planet om man säger så.
Det borde ju finnas fler som pysslar med detta. Så jag hade nog kollat runt och frågat om man kunde snika med på köpt plats....

Gira :banana:

Cirka 50000:- totalt, med lastbil från Amsterdam, är de upgift jag har fått från en i närheten som importerat en häst från USA.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: hastflicka
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 390
Senast: mamman
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: Freazer
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 130
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka