Diarré av Seraquin Gonex

Philosophia

Trådstartare
Jag har börjat ge Gaia Serquin Gonex i förebyggande syfte, men hon fick diarré av det. Är det vanligt och något som brukar ge med sig efter tillvänjning?

Jag har börjat ge Gaia Serquin Gonex i förebyggande syfte, men hon fick diarré av det. Är det vanligt och något som brukar ge med sig efter tillvänjning?
Vänta tills diarrén är helt över och magen varit bra några dagar. Börja sedan med 1/4 dels dos och gärna ge probiotika samtidigt. Öka dos för varje vecka så länge magen är bra. Ta bort probiotikan när hon klarar fulldos.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår valp som är strax över 4 månader har haft kraftig diarré i 2 dagar. Bara spruta, bajsar typ 5-7 ggr om dagen. Han mår bra och äter... 2
Svar
23
· Visningar
1 523
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Detta gäller vår tik som alltid haft en bra mage. I tisdags kväll började hon bajsa löst. Onsdag torsdag och fredag likaså. Mycket löst...
Svar
7
· Visningar
638
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min dvärgpudel ( som inte lever längre ) hade ibland krångel med magen och veterinären rekommenderade ett foder som var lätt att smälta...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Väntar på återkoppling från veterinär men som vanligt vill jag höra med era kloka här inne :D Min ena hund Effie bostonterrier på 8 år...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka