carrin

Trådstartare
att när man en dag ska tvätta allt man äger och har så har man mer än man någonsin kunde föreställa sig att någonsin äga..
Ska tvätta allt och har väl sisådär ungefär 50 schabrak, typ 25 uppsättningar med benlindor (dvs 25 st 4 pack!!) Kommer att få tvätta tills domedags otta om allt ska bli rent. Har allt i olika färguppsättningar tom...helt jäkla otroligt..*galen efter två maskiner* och till råga på allt är hästtvättmaskinen halvknasig....

Sv: Att inse

25 st 4pack :eek:
Folk har pikat mej för mina 9st 4 pack lindor...

Om jag var du skulle jag nog tvätta i omgångar :p

Skulle också tvätta i omgångar och ett tips! :idea: Vänta inte till allla 50 schabrak och alla 25 uppsättningar lindor är i behov av det, ta det lite pö om pö så blir det inte så mycket på en gång ;) :p

Om inte annat så inser man hur mkt man har när man ska flytta. Har redan fyllt backluckan på volvon samt hela släpet 3 ggr och har bara fått med mig 1/3 av alla sakerna:angel:

:eek:
Och mina vänner som pikar mig för att jag har 5 schabrak! O_O

Åhh ni har mkt saker ni! :-o

Jag har ett chabrak, men ska köpa ett till idag. Fast då har jag ju inte börjat rida på min pålle ännu. Ska börja nu till helgen. (han är ny)

Och inga lindor alls...men tre täcken! ha ha ha alltid ngt.

Hehehe!ojojoj! Hinner du med att använda alla dessa schabrak och benlindor? Aja, som ngn redan skrivit. Ett hett ;) tips är ju att kanske tvätta lite pö om pö liksom.
Folk i vårat pyttestall "klagar" på mej att jag har mkt schabrak och lindor. Och jag har bara typ 10 scahbrak och ja, kanske lika många vojlockar, men de använder jag int lika ofta, och typ 10 st 4-pack benlindor.

Ja jag ska inte klaga asså, det märker jag det! Jag skulle tvätta allt jag hade i sommras, för att se vilka saker (inkl allt,typ grimmor, täcken osv osv) det var dags att slänga och så. Och så har vi fått nya fina stora garderober i stallet, så jag ville att allt skulle vara rent och fint. Ocg jag tyckte det var jobbigt!!!! Blev ett ANTAL tvättmaskiner (i mammas o pappas vanliga tvättmaskin:angel: ) och jag höll på att spy efter typ bara 3-4 maskiner. Men som sagt, jag ska verkligen inte klaga. Och jag ska heller inte köpa ngt nytt på ett bra tag, då jag insåg att när alla mina saker var rena o fina, så varken BEHÖVER jag nya saker, lr vill ha, för allt vart ju som nytt. Tänk vad lite tvättmedel kan göra på en superduper gammal ful grimma;)

Men alltså... hur många schabrak och uppsättningar benlindor behöver man egentligen?

Vanity skrev:
Men alltså... hur många schabrak och uppsättningar benlindor behöver man egentligen?

INTE ALLS så många som ens jag har. Och det var tydligen inte många, om man jämför med trådskaparen:)
Jag vet inte varför det blivit så många. Är ju inte nödvändigt alls. Men jag har nog samlat på mig under åren jag har haft häst. Jag är en såndär som handlar billiga schabrak o så för jag gillar o byta, o kunna slänga bort när de blr fula efter ett tag. Men problemet är att de flesta är forf fina, så alla ligger där prydligt ihopvikta i skåpet, o fasst jag kan byta varje dag, så gör jag det inte. Har mina favvoriter. Så ja, egentligen heelt onödigt med så många!

Det var väl lite det jag misstänkte ;) Men visst är det väl trevligt att byta ibland.

Hmm...får försvara mig med att jag försöker allt tvätta emellanåt men med alla dessa grejer (som dessutom används till alla dessa hästar!) men nu är det dags för rejäl genomkörning. Täckena har jag inte ens tänkt på än..det är gud förbjude hur många som helst...

Man handlar lite nu och lite då...det blir en massa saker...har ju säkerligen därtill ett femtiotal träns som man får putsa och greja hela tiden....men det är en annan dag..har kört fem maskiner idag...Pust det går framåt iaf...har ett fågelbo med lindor ligger på torken nu

Jag är i klass med dig vad gäller prylar. ;)

Jag tvättar eftersom så slipper det bli så mkt. Hatar då det ligger smutstvätt på hög. :D

Jag brukar då tvätta när det är smutsigt inte spara skiten på hög det låter inte så smart....

shiit jag som tyckte jag hade mycke benlindor.. har 15 4pack i olika färger och shiit.
räknade mina shabrak och jag har 19 stycken :s:crazy: å åndä köper jag nya.. jag är knäpp i huvut.

oj vad mycket lindor och schabrak!, jag har nog mellan 10-15 schabrk (till 4 hästar) och 5 4packslindor (fast de får man ju inte nog
av:devil: )

hmm, tvättning tar mamma hand om hehe, skitbra:devil: det bara blir så att hon plockar med sig det hem, har aldrig bett henne! typiskt mamma;)

stjäl din tråd lite nu;) ...det här med att tvätta täckena, hur gör ni med regntäcken, förra året tvättade vi två regntäcken men det var inget lyckat alls! de funkade inte sen:o alså det verkade som nån typ av inpregnering försvann! så de är heltvärdelösa! 1500 spänn åt skogen:(
numera borstar vi bara av smutsen o ev lera på dem o så. har eg inte brytt oss om att tvätta regntäckena innan förrän den enda gången då de förstördes:smirk:
men hur gör ni?

Senast ändrad av en moderator:

Oj vad med utrustning. Själv har man runt 10 schabrak och 2st 4-p benlindor. Så min tvätt blir inte lika jobbig!

Jag är inte avis när du skall rulla upp 100 !!! lindor:banana:

Jag har 3 schabrak :D
Dock dyrare än de flesta andra eftersom jag rider bomlöst, men ändå :p

Sen har jag 1 set med 4 st lindor. Använder bara när hon är skadad typ.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka