Att komma igång

Louise123

Trådstartare
Jag har en medryttarhäst som jag försöker att rida så mycket som jag hinner. Jag rider lite allt möjligt, lite dressyr, lite hoppning (vilket jag helst vill fokusera på), skogsturer etc. Just nu är det en period där jag rider mycket själv vilket jag tycker är lite mindre roligt. Jag får inte rida ut själv och då är jag på banan. MEN, finns det någon som har något tips att göra i paddocken för att det inte ska bli att man bara går runt och runt så att både jag och hästen utvecklas. Är öppen för alla förslag. :d

Det du bör göra på banan är ju att träna.
Dvs skaffa ett mål och rid och träna upp er för att nå det.

Målet kan vara att få hästen rakställd och jämn i sidorna, det kan vara att göra perfekta halter, och det kan vara att få ett perfekt tempo i anridningen.

Det ska aldrig bara vara så att du rider runt runt utan ngn plan för vad det ska vara bra för, det vinner varken du eller hästen på.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 752
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 358
Senast: Nota
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka