Att komma upp på morgonen

Jag tror inte det finns en enda människa som inte måste pusha och ställa krav på sig varje dag - vissa mer och vissa mindre. Mitt hem skulle vara en katastrof om jag inte gjorde det, och djur skulle jag inte kunna ha, men när det väl är gjort och även om ALLT inte blir gjort till perfektion varje gång hjälper det (för mig i alla fall) om jag kan sluta en dag då och då med att låta mig vara nöjd med att jag diskat, eller att jag bytt sängkläder, eller... Istället för att straffa mig själv för det jag Inte gjort.
Ibland mår jag skit och då blir det basic, det är okej. Ibland mår jag bättre och då får jag bli nöjd även om inte Allt som släpat efter blir gjort.
För mig är frånvaron av krav inte det snälla, utan att bejaka det en klarat av trots att det var svårt och jobbigt. :)
Jag klarar inte så mycket alls faktiskt. Ligger ofta i soffan från morgon till kväll. Kollar efter jobb ibland. Skriver en ansökan ibland, bara för att tillfredsställa af och inte för att jag har en chans att få jobbet. Matar katterna. Matar mig själv. Ibland är jag duktig och hämtar in ved.

När boendestödet är här blir det mer gjort. Senast så ringde jag ett par samtal, sen bokade jag tid på bilbesiktningen. Sen städade vi min bil. Det tog längre tid än jag räknat med att få bilen städad så det var bara det vi hann.
 
Jag klarar inte så mycket alls faktiskt. Ligger ofta i soffan från morgon till kväll. Kollar efter jobb ibland. Skriver en ansökan ibland, bara för att tillfredsställa af och inte för att jag har en chans att få jobbet. Matar katterna. Matar mig själv. Ibland är jag duktig och hämtar in ved.

När boendestödet är här blir det mer gjort. Senast så ringde jag ett par samtal, sen bokade jag tid på bilbesiktningen. Sen städade vi min bil. Det tog längre tid än jag räknat med att få bilen städad så det var bara det vi hann.
Men du matar katterna och du matar dig själv - lagar till och med mat från grunden. Du går till tandläkaren och försöker hitta lösningar till din tandrutin, du funderar på andra sätt att tjäna pengar. Allt från egenföretagande till hyresgäst. Du går på politiska möten (skulle jag aldrig klara av) och du har kontakt med folk som kan hålla föreläsningar om skrogsträdgårdar och frågar om de politikintresserade är intresserade av att komma. Du är på Tinder och FB ibland - sedan får du med boendestödet lite mer praktisk hjälp och får ännu mer gjort.
Och så skriver du DESSUTOM artiklar och arbetsansökningar.
Det är bara en bråkdel av det jag ser. 🤷‍♂️

Allt det här har ju ingenting att göra med att komma upp på morgonen, så OT. :D
 
Men du matar katterna och du matar dig själv - lagar till och med mat från grunden. Du går till tandläkaren och försöker hitta lösningar till din tandrutin, du funderar på andra sätt att tjäna pengar. Allt från egenföretagande till hyresgäst. Du går på politiska möten (skulle jag aldrig klara av) och du har kontakt med folk som kan hålla föreläsningar om skrogsträdgårdar och frågar om de politikintresserade är intresserade av att komma. Du är på Tinder och FB ibland - sedan får du med boendestödet lite mer praktisk hjälp och får ännu mer gjort.
Och så skriver du DESSUTOM artiklar och arbetsansökningar.
Det är bara en bråkdel av det jag ser. 🤷‍♂️

Allt det här har ju ingenting att göra med att komma upp på morgonen, så OT. :D
Sant förstås. Även om egenföretagande ligger rätt långt bort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 903
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
675
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 361
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp