Att lära sig den hårda vägen..

Alexandra_W

Trådstartare
Idag har Viktor gjort en mycket lärorik erfarenhet..

Nämligen att det INTE är smart att...
..gräva i en myrstack med pissmyror..
Thumbnail.aspx

ÄNNU mer osmart är det att stoppa ner hela näsan, och skägget...
Thumbnail.aspx

Det blir lätt så kliigt då.. (även om Utter hängde på)
Thumbnail.aspx

Och så blir man så TJURIG sen på de elaka myrorna.. (Kolla onda ögat...)
Thumbnail.aspx

Bonusbild: Jag förstååår inte varför pappa har döpt honom till Långöra? :angel:

Thumbnail.aspx

Sv: Att lära sig den hårda vägen..

Pissmyror ska undvikar...liksom paddor...:devil:

Hälsa Viktor att han har jättefina öron i precis rätt längd!

:rofl: Sista bilden var ju bara för härlig!

Nu har jag inte hängt med i din förra tråd, men hur är det mellan dem nu? Försöker de fortfarande att ryka ihop?

Nix, de har stegvis fått vara mer tillsammans, men jag ville invänta lite 'hjälpmedel för att få MATTE att känna sig tryggare' innan. DVs munkorg och 'dog defence spray'. För att inte jag ska vara överspänd och trigga något. Så gått lite långsamt.

Men för stunden är de tillsammans med mig när jag är hemma, utan munkorgar (började med munkorg), utan problem. Jag bryter lekförsök/inviter etc dock, U morrade vid ett sådant från V nämligen, och även om V lyssnade blev han lite stelbent. Inga problem när det ringt på dörren eller annat dock och båda stormar dit.

När jag inte kan hålla koll är de separerade även inne dock. Två nätter nu har de fått sova ihop inne hos mig, och gått bra.

Ute är de som på bilderna, med munkorg. Utter har ju fortfarande koppelvila, så han går i flexi, Viktor lös. Iom att det var i ett sådant läge det small så kommer de nog få ha munkorg ute iaf tills efter Us återbesök. Det har dock inte funnits minsta antydan till gruff ute. De har nosat på samma sak, Viktor har försökt lekinviter, Utter har försökt lekinviter och ibland har Viktor typ kraschlandat på Utter när han legat och rullat, utan grinighet från U.

So so far går det bra, men jag vet inte hur 'hållbart' det är än, och hur mycket munkorgarna bidrar (typ att de känner att det inte går med munkorg och därför är snälla eller hur man ska säga. Båda är ju VÄL medvetna om att de har dem, och försöker ideligen gnussa av dem mot marken..). Och största kvittot får man nog den dag Utters koppelvila är över och de kan vara lösa och busa ihop. Det kommer ske med munkorg inledningsvis.

Men, i korthet så de avskyr INTE varandra, ingen av dem tycks ha drabbats av några bestående agg/men av det hela, och det går under omständigheterna utmärkt. Men det är lång väg kvar innan jag kan pusta ut och tycka att det var nog bara en engångsgrej/berodde på Utters kortison/liknande.

Min kära pojke Benjamin lärde sig idag att man INTE ska kissa på elstaket.

Jag har faktiskt aldrig hört honom låta pga smärta, oavsett kraschlandningar, slagsmål, avslagen hörntand eller vad som helst. Men idag så skrek han till, och var väldigt deppad ett tag efteråt.
Tur han redan har parat :angel:

Min kära pojke Benjamin lärde sig idag att man INTE ska kissa på elstaket.

Jag har faktiskt aldrig hört honom låta pga smärta, oavsett kraschlandningar, slagsmål, avslagen hörntand eller vad som helst. Men idag så skrek han till, och var väldigt deppad ett tag efteråt.
Tur han redan har parat :angel:

Aj, oj, aj. Stackars liten! Det där måste vara mardrömmen.

Jag bävar för när Viktor snart kommer lära sig att det en vacker dag är ström i de där vita repen han hoppar mellan, kryper under etc... Har inte haft ström i hagarna vintertid då den där brutalsnön som kom gick över undertråden och sen frös fast den i samband med töandet. Men kissa på är ju (antar jag kallt, utan att ha provat *s*) tusen gånger värre..

Det låter ju som att förtillfället är läget stabilt, även om det inte är optimalt, bara det är ju skönt.
Förhoppningsvis när Utter mår bättre så kommer du att märke en skillnad på honom! Så blir det lite lättare.

Jag måste säga att jag var rätt nöjd med hans lilla bravad! Det var nämligen så att han rymde, vilket han inte gjort på läääänge. Jag kallade tillbaka honom, och han skulle på nonchalant terriermanér minsann gå och kissa innan han skulle lyssna på vad matte hade att säga.
Han vänder sig om för att gå och kissa, jag skriker NEJ och precis då får han stöten. Rätt bra tajmad självbestraffning ;)
Han kom i alla fall blixtsnabbt tillbaka och gick fot självmant resten av tiden vi var ute. Det var läskigt att matte kunde komma åt honom på så långt avstånd tyckte han...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka