Sv: Att lära sig den hårda vägen..
Nix, de har stegvis fått vara mer tillsammans, men jag ville invänta lite 'hjälpmedel för att få MATTE att känna sig tryggare' innan. DVs munkorg och 'dog defence spray'. För att inte jag ska vara överspänd och trigga något. Så gått lite långsamt.
Men för stunden är de tillsammans med mig när jag är hemma, utan munkorgar (började med munkorg), utan problem. Jag bryter lekförsök/inviter etc dock, U morrade vid ett sådant från V nämligen, och även om V lyssnade blev han lite stelbent. Inga problem när det ringt på dörren eller annat dock och båda stormar dit.
När jag inte kan hålla koll är de separerade även inne dock. Två nätter nu har de fått sova ihop inne hos mig, och gått bra.
Ute är de som på bilderna, med munkorg. Utter har ju fortfarande koppelvila, så han går i flexi, Viktor lös. Iom att det var i ett sådant läge det small så kommer de nog få ha munkorg ute iaf tills efter Us återbesök. Det har dock inte funnits minsta antydan till gruff ute. De har nosat på samma sak, Viktor har försökt lekinviter, Utter har försökt lekinviter och ibland har Viktor typ kraschlandat på Utter när han legat och rullat, utan grinighet från U.
So so far går det bra, men jag vet inte hur 'hållbart' det är än, och hur mycket munkorgarna bidrar (typ att de känner att det inte går med munkorg och därför är snälla eller hur man ska säga. Båda är ju VÄL medvetna om att de har dem, och försöker ideligen gnussa av dem mot marken..). Och största kvittot får man nog den dag Utters koppelvila är över och de kan vara lösa och busa ihop. Det kommer ske med munkorg inledningsvis.
Men, i korthet så de avskyr INTE varandra, ingen av dem tycks ha drabbats av några bestående agg/men av det hela, och det går under omständigheterna utmärkt. Men det är lång väg kvar innan jag kan pusta ut och tycka att det var nog bara en engångsgrej/berodde på Utters kortison/liknande.