Att leva med fobi?

Jag vet, men samtidigt kan det vara värt att nämna. :) @Enya föreställde sig ju någonting helt annat till exempel.
Precis, jag tänkte jättestora ormar hela tiden, egentligen större än en vuxen snok är, så jag tycker det var bra att det påpekades storleken. Mitt logiska tänkande var ju inte inkopplat- logiskt är snokbebisar små, jag vet att bebisormar är små, logiskt är snokar inte som min mammas orm i storlek ens, men just i diskussionen och det skrämmande med snokar i gödselstack så var inte det logiskt tänkandet inkopplat. Sen att jag ändå hade fått panik och skrikit om jag stött på dem är en annan sak, men jag tänker att det är lättare att lära sig hantera fobin genom att tänka logiskt om den när man inte sitter i en "utsatt" situation.
 
Jag har aldrig sett en orm i vilt tillstånd, bara min mammas liksom, så det säger inte mig så mycket :D Men hav och sjö-vatten man kan bada i i naturen. :D
Har du ALDRIG sett en orm i naturen :eek: ??? Jag hade en kollega för några år sedan som heller aldrig hade sett en orm. Men ni två är de enda jag vet... :D
 
Har du ALDRIG sett en orm i naturen :eek: ??? Jag hade en kollega för några år sedan som heller aldrig hade sett en orm. Men ni två är de enda jag vet... :D
Nej, jag har sett ormskinn en gång och död kopparorm som folk påstår är en ödla... men ingen levande riktig orm någonsin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp