Att muskla en häst

Raceface

Trådstartare
Hur många veckor/månader tar det ungefär innan man ser ökning i muskelmassa hos en häst efter en igångsättning?

Sv: Att muskla en häst

Igångsättning efter vad? Det är väl skillnad om man sätter igång efter en skada eftersom man då kanske först ska skritta ett antal veckor osv. Efter en vila borde musklerna komma fortare eftersom man kan rida mer varierat redan från början.

Jag köpte ett väldigt omusklat oinridet sto förra hösten, efter rejält med mat (mycket protein) och lagom inridningstakt så såg man tydligt skillnad på henne redan efter ett par veckor!

Sv: Att muskla en häst

Hästen har haft en generös vintervila på nästan 2 månader. Han är ganska fin i kroppen redan från början (okej, kanske lite småfet runt buken) och har okej kondition (han springer och härjar med sina hagkompisar hela dagarna :D )

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 574
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
288
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka