Att ringa eller inte ringa

MJLee

Trådstartare
Situationen är följande, jag (mycket motvilligt) jobbar idag. AG måste plocka upp mig så jag kan komma till jobbet - gud vad jag längtar efter att kunna ta körkort - jag är klar klockan 08:00. AG ringer inte för att meddela att han är på väg, jag kan jobba en del hemifrån. Ska jag ringa eller inte för att påminna honom att jag ska vara på jobbet? Han är fullt kapabel att glömma eller att komma vid tio. Jag brukar ringa men den här gången har jag verkligen inte lust. Jag vill inte gå till jobbet alls för att vara ärlig. Vad skulle ni göra?
 
Ring, eller messa iaf. Jag hade gjort det iaf. hade känts konstigt annars iom att du ska vara på jobbet idag, fast du inte vill.
 
Det känns som att du behöver ha ett samtal med din chef där du först och främst tackar för möjligheten att bli upphämtad, men också frågar hur de vill ha det. Om AG inte kommer och hämtar dig i tid, så kommer du inte till jobbet i tid. Det fungerar för dig då du kan jobba hemifrån, men hur vill AG ha det?

Fast jag hade å andra sidan skaffat ett nytt jobb, där jag inte kände att jag absolut inte ville jobba......
 
Hahaha, i vanliga fall gillar jag mitt jobb, men just idag kändes det motigt som fasiken, ringde i alla fall och frågade och han skulle komma så småningom, nu sitter jag på jobbet och är sur, nej inte för att jag jobbar, utan för att en medarbetare inte fattar att han inte kan predika kristendom på ett HVB hem för ensamkommande barn från Somalia och Afghanistan vilket jag har hört honom göra.

Han blev jättesur och sa att eftersom Sverige är ett kristet land så varför kan killarna prata om sin religion och inte han (nu gör de inte det) det var inte rätt och han hade rätt att göra det så mycket han vill.

Nej, så länge killarna är minderåriga och bor på HVB hem får personalen absolut inte prata om/försöka konvertera till kristendom. Blev en trevlig liten konflikt där. :banghead:
 
Hahaha, i vanliga fall gillar jag mitt jobb, men just idag kändes det motigt som fasiken, ringde i alla fall och frågade och han skulle komma så småningom, nu sitter jag på jobbet och är sur, nej inte för att jag jobbar, utan för att en medarbetare inte fattar att han inte kan predika kristendom på ett HVB hem för ensamkommande barn från Somalia och Afghanistan vilket jag har hört honom göra.

Han blev jättesur och sa att eftersom Sverige är ett kristet land så varför kan killarna prata om sin religion och inte han (nu gör de inte det) det var inte rätt och han hade rätt att göra det så mycket han vill.

Nej, så länge killarna är minderåriga och bor på HVB hem får personalen absolut inte prata om/försöka konvertera till kristendom. Blev en trevlig liten konflikt där. :banghead:
Då kan du ju upplysa honom om att Sverige inte har varit ett kristet land på 16 år nu :up:
 
Då kan du ju upplysa honom om att Sverige inte har varit ett kristet land på 16 år nu :up:

Det gjorde jag faktiskt, att vi är det mest sekulära landet i världen, men han hävdade envist att jodå Sverige är kristet. Orkade inte gå in på någon längre diskussion med honom. Han är hopplös och jag vill inte ha honom här men han är bästa kompis med ägaren. Ett exempel, han har jobbat här av och till sedan 2015 men han kallar Afghanistan (har killar därifrån) för 'det där landet.' Jag brukar klara av honom, men just idag rann det liksom bara över :rage:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 761
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 721
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp