Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Sv: Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Haha! Som min äldsta tik! Hon lägger sig bredvid mig, i jämnhöjd med mitt huvud. Sedan slår hon med tassen på mig, krafsar på mig eller kör in hela huvudet under mig för att hårdhänt putta på mig - bara för att jag ska klia henne. Jag behöver inte klia mycket, men hon vill bli kliad tills hon somnar :p Sedan slutar hon visserligen om jag säger åt henne. Men hon är ju så sööt :love: :angel:

Låter precis som min gör också. Ja men visst är dom söta när dom gör så! Jag som i vanliga fall inte låter hundarna lura mig till sådana saker, faller i det läget. :angel: Min slutar också när hon somnat, eller åtminstone vilar djupt! Dessa underbara varelser :love:

Min tant slutar när hon tycker att det räcker, vilket brukar bli preciis innan hon "somnar". Då ser hon istället till att krypa lite närmare mig och ligger med pannan tryckt mot mig :love:

Min tant slutar när hon tycker att det räcker, vilket brukar bli preciis innan hon "somnar". Då ser hon istället till att krypa lite närmare mig och ligger med pannan tryckt mot mig :love:

Åh vad mysigt!! :love::love:

Min lille kille får krypa upp efter att vi somnat. Då ligger han oftast hoprullad vid min mage, lägger sig tillrätta o ger ifrån sig nöjda suckar och grymtningar. I lööööv it:love: När han ska komma upp i sängen ser till att man lyfter täcket år honom, puffar först täcket med nosen och sen på armen. Det är gulligt att se när han gör det på sambon, som i sömnen vant lyfter täcket o så slinker lill killen in. Det ska vara väldigt varmt i rummet för att han ska ligga ovanpå täcket.
Men det absolut bästa jag vet är när jag ligger på soffan och han kryper upp bakom min rygg och lägger sitt huvud på min hals. Silkeslent öra mot hals o kind går inte av för hackor. Då ligger jag blickstilla o håller mig länge, länge om jag skulle bli kissnödig ;)

*KL*

Min hund får ligga i sängen. Jag var 7 år när jag vick henne och tyckte det var jättemysigt med en liten vovve som sälskap! MEN, skulle jag skaffa en ny hund skulle den inte få ligga i sängen. Visst är det mysigt ibland men för min del är det inte värt allt grus, hår och kryp som kommer på köpet. Och framför allt, att bli utputtad ur sängen! (och jag har en liten hund).

Jag vill också ha en vovve som ligger under täcket!! Min vovvsing kunde innan flytten inte ligga kvar i mer än 5 minuter utan att börja flåsa :( Men sedan vi flyttade till nuvarande lägenhet som är svalare över lag så nu kan hon ligga i ett par timmar utan problem =D Men absolut ovanför täcken, annars skulle hon nog dö :eek:

Jag har funderat lite på hur hundar klarar av att ligga under täcket... :confused:

Provade själv, men det finns knappt någon lufft därunder och så är det varmt! Försöker i bland lyffta lite på täcket så att hunden ska "få in lite frisk lufft", men de mosar sig bara in längre ... :o:D

Ja det är helmysigt. Du får skaffa ngn sorts fläkt hon kan ha under täcket så hon håller sig tillräckligt sval :) Jag har en lite knasig grej med min hund -jag tycker att han luktar så ljuvligt bakom öronen. Ibland tycker jag att han tappar den där lukten lite o blir besviken när jag ska snusa på honom. MEN om jag stoppar in honom under täcket en stund så han blir varm o go kommer den tillbaka:devil:
Lite avvikande känns det allt -funderar om det är lukten av hunsvett jag tycker så mycket om:o

min tik sover i sängen. hon fick göra det i början då vi hittade henne (rymmarhund) för att hon skulle känna sig trygg, sen en period fick hon inte vara i sängen, helt enkelt för att jag tyckte hon gott kunde sova på en bädd på golvet så jag kunde få den smala sängen för mig själv... efter att hon bott hos min mamma en tid och flyttade till mig igen hade jag ju saknat henne så mycket så jag kunde inte låta bli att krama henne varje natt :love: nu skulle det aldrig gå att inte ha henne i sängen, jag o min sambo har försökt... hon ska dessutom ligga under täcket, oavsett hur varmt det är! men det är ljuvligt att ha en varm hundkropp att skeda (för hon ska skedas, annars är hon inte nöjd!). lyftar man inte på täcket står hon och blänger alternativt krafsar en på armen tills man lyfter så hon kan traska in. detta är en pointerflicka på ca 20 kg.
den första schäfern vi hade gosade gärna i sängen en stund men hoppade alltid ner sen. den andra schäfern sov gärna i sängen men han var sååå stor och vi hade en 140-säng, det gick helt enkelt inte! nu ska vi snart få hem en schäfervalpis så vi får väl se, sambon lär försöka vara hård men innerst inne är han en mjukis.. :angel:

Douglas får ligga i sängen om han frågar först. Han får absolut inte ligga direkt på sängkläderna utan bara på överkastet, dels för att jag inte vill ha smuts och diverse annat i sängen samt att jag är lite allergisk.

Ja det är helmysigt. Du får skaffa ngn sorts fläkt hon kan ha under täcket så hon håller sig tillräckligt sval :) Jag har en lite knasig grej med min hund -jag tycker att han luktar så ljuvligt bakom öronen. Ibland tycker jag att han tappar den där lukten lite o blir besviken när jag ska snusa på honom. MEN om jag stoppar in honom under täcket en stund så han blir varm o go kommer den tillbaka:devil:
Lite avvikande känns det allt -funderar om det är lukten av hunsvett jag tycker så mycket om:o

Hundar har doftkörtlar i nacken så det är säkert därför han luktar gott :) Vissa hundar luktar mer och andra mindre. En kompis afgahntik luktade helt otroligt gott!

nu lärde jag mig nåt nytt! jag älskar också att snusa min vovve i nacken, det är lycka! :love:

Min hund får inte sova i sängen. Sover i samma rum som jag, men har sin egen säng. Jag vill inte trängas i onödan och sen är jag lite smått allergisk oxå och får ibland andnöd på nätterna.

Haha men om jag skaffar fläkt kommer jag frysa ihjäl :o Får börja sova i pyjamas :D Min pärla luktar också otroligt gott, mest runt nacken som skrivits här strax innan. Hon har fluffsiga öron som jag brukar snusa i :love:

Bild på pärlan och hennes fluffsöron :love:

31808235.jpg

Åh, jag ser på en gång att dom där öronen är väldigt sniffvänliga. Vilken charmig tjej du har!

Roligt att få en förklaring till det här med lukten. Också skönt att höra att jag inte är ensam när man outat sig som galen hundöronsniffare här på forumet.:D

Tack :D

Haha nej då, du är inte ensam ;)

jag kan ju säga då att jag har 6 taxar i min säng :o
och jag bara älskar att mysa och höra dom snusa och sova gottit :love::love:

Tesora

Kl

Mina får inte sova i sängen längre, min fd sambo var allergisk och sen tyckte jag att det var ganska skönt att slippa trängas med dem. Ibland får de komma upp och mysa, speciellt om jag har sovmorgon.

Min ena är dammallergiker och hon har blivit så mycket bättre sen hon bannlystes från möblerna. Sen ska jag ärligt erkänna att jag har börjat tycka det är lite småäckligt trots att är uppväxt med det...

Vad har din pappa med att göra om hundarna ligger i din säng? Ni sover väl inte i samma rum ens en gång så varför har han ont av det? Han behöver väl inte borsta ur din säng på kvällen?

Det kanske är han som sköter tvätten, och det lär bli extra tvätt när hund finns i sängen!

Och som svar på TS fråga, nej min hund fick inte sova i sängen, hade egen säng nedanför min säng, men valde oftast att sova i sin andra säng i köket, det var svalare där!

Hon fick heller inte vara i soffan!

Och vi kunde gosa och mysa i alla fall!

Första dagen vi hade Zorro så fick han sova i sängen, en stund. Han dreglade i mitt hår, puttade ner mig från sängen typ och så lät han hela tiden, inte snarkningar utan mer busläten typ. Sen dess har han bara fått vara i sängen när det är kel på gång och om han kommer i full fart in i mitt rum så brukar han hamna i sängen på nått konsitigt sätt:p
Sen så har han aldrig sovit i sängen igen och kommer nog aldrig få, för då kan inte jag sova, och få den otroligt viktiga skönhetssömn som jag behöver:p
Men det är ju helt upp till var och en, jag ville ju sova med en hund i sängen, men med han så funkade det inte. Och en av dom värsta sakerna, han fiser hela tiden typ. Och nu mera så får han bara sova i mitt rum om vi är ensama eller liknande, och då får jag stå ut med fisandet:p Annars så stänger jag dörren, för han har en stor bädd som han kan sova på:)

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 052
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka