Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår ni nu varför jag har "stopp" för nya projekt?![]()
Jag har stickat hela sommaren och har som vanligt flera projekt på gång. Jag försöker tvinga mig själv att göra klart något av dessa innan jag får ge mig på garnlagret. Bara för därför beställde jag underbara handfärgade garner till sjalar igår.Påbörjade/pågående projekt i olika stadier (bilder kommer senare):
- Bomullskofta med randigt vågmönster i natur och brunt, Drops Safran och mönster därifrån. Favvoprojektet just nu.
- Lila kofta i viskos/bomull, Brilla och mönster från Knitty.com. Har avstannat pga jag inte blev nöjd med den halvfärdiga ärmen.
- Mörkblå kofta, bomull/akryl, trist garn att sticka med, pausar därför.
- En nästan färdig socka i spetsmönster, Trekking XXL och mönster från Sock Innovation, har vilat läääänge, men snart är det vinter...
- En nästan färdig socka i resår och slätstickning, bomull/ull/polyamid-garn med mönster från Garnstudio. Stickas på när stickning som inte kräver tankearbete behövs t.ex. på Falsterbos dressyrläktare och på tåg.
- En sjal i Drops Delight och solfjädersmönster från nätet, kul men vilar
- En beige kofta i Drops Karisma och mönster från Garnstudio, tråkig och vilar
- En grå slipover i Karisma och mönster från ?, ska sys ihop och få kanter, snart är det höst...
- En sjal i härligt blågrönt ullgarn från Östergötlands ullspinneri med drakfjällsmönster från nätet, ska bara fästa trådare och ev. blocka.
- En sjal i underbart mjukt gråsvart garn från Atelier Zitron, Unisono, mönstret Haruni från nätet, ska fästas trådar och blockas, men jag tycker inte att resultatet blev riktigt som det ser ut på bilden i beskrivningen.
Förstår ni nu varför jag har "stopp" för nya projekt?![]()
lånar knapp
åh så glad jag blev när jag hittade denna tråd, och så inspirerad!
jag tog upp stickandet igen i vintras efter att inte stickat mer än en halsduk på syslöjden.. :P fast det blev lagt på is igen efter ett paper som var x antal veckor sent, då sambon sa att det kanske vore bäst om jag lät bli stickningen innan papret var färdigt. (skulle varit inne i januari, lämnade in i maj)
nu ska jag i alla fall fortsätta på min sjal som jag stickar "på känn" (blir tokstressad av beskrivningar som jag inte förstår på första försöket). bjuder på en bild på min mössa jag gjorde i vintras så länge.![]()
![]()
(jo, den är klar sen länge men det finns tyvärr inget bildbevis på...!)