Att ta det sista steget

Anony

Trådstartare
Väljer att ha ett anonymt nick för respekt för min sambo, karl och största kärlek. Det skulle vara allt för elakt att låta honom se att jag väljer att skriva om det här offentligt.

Vi har varit tillsammans två år, sambos i drygt 1,5år. Jag var nyss fyllda 18 när vi träffades på en fest och det ena ledde till de andra. Trots att jag var helt säker på att jag inte var redo för ett förhållande blev jag tokkär i den här "mannen". Vi har haft så otroligt kul tillsammans, från dag ett till idag. Han är min bästa vän, den som alltid finns vid min sida i vått och torrt.

Men ändå står jag här, med valet och kvalet över om jag ska lämna. Eller egentligen vet jag att jag ska, jag kan bara inte ta steget och bestämma mig för när. Vi har ju det bra, vi har kul och vi älskar varandra över allt annat här på jorden. Vi har ett ordnat liv och han skulle bli en fantastisk pappa den dagen det skulle vara dags. Hans familj är helt underbar och jag skulle sakna även dem så det gör ont i mig bara att tänka tanken.

Men vi vill så olika saker. Jag vill plugga, se världen och absolut inte tillbringa mina unga dagar framför tv.n till dåliga actionfilmer. Jag vill jobba utomlands, jag vill leva ett spontant liv och känna mig fri. Jag vill flytta till en större stad! Han, han vill helt andra saker. Hade han fått välja hade han köpt hus inom nått år, skaffat barn i samma veva och är helt nöjd med att bo i vår lilla håla. Han vill jobba kvar på sitt jobb till han ska pensioneras om 45år.

Vi har pratat så många gånger om det här, men vi kan inte göra något. Ingen av oss kan ju ändra på drömmen om vårt liv pga den andra. Han vet att jag står med en fot utanför och det känns verkligen inte rättvist mot honom. Ändå törs jag inte ta steget, jag vill inte!

Melissa horns låt, vår sista dans stämmer så bra in på mitt liv nu. Känner mig hemsk!
http://www.youtube.com/watch?v=WvIznEQp980

Känner bara att jag behöver skriva av mig, få ventilera mina tankar och förhoppningsvis komma närmare ett beslut.
 
Sv: Att ta det sista steget

Låter som du är ganska ung, och låter även som att du redan vet vad du vill och borde göra.

Att vänta kommer tyvärr inte att göra saken lättare. Men å andra sidan, vem vet ni kanske hittar tillbaka till varandra om ett par år :).


En nära vän till mig var tillsammans med en kille under en tid när de var väldigt unga. De hittade tillbaka till varandra nu flera år senare och har köpt en lägenhet ihop :).

Ibland är inte tiden rätt, man måste få pröva sina vingar.

Lycka till och kram till dig!
 
Sv: Att ta det sista steget

Känner så väl igen mig i det där och har bara en sak att säga:

ibland räcker det inte med kärlek, tyvärr :(
 
Sv: Att ta det sista steget

Även om det känns väldigt tufft nu så vill jag säga, följ din dröm! Om du stannar så kommer du för alltid att gräma dig över det som kunde blivit. Kanske följer han med dig när han inser att du menar allvar och kanske väljer han att stanna i tryggheten. Det vet du inte förren du har förklarat att du tänker följa din dröm. Gör inte som så många andra som vaknar upp när de har tre barn, villa och volvo och ett jobb de vantrivs med på Ica och inse att livet inte blev det du ville utan följ den drömmen du när. Om det är meningen att det ska bli ni så kommer ni att hitta tillbaka till varandra om inte så kommer du att finna kärleken någon annanstans.

Det viktiga i livet är att man följer sina drömmar och väljer att skapa det liv man vill ha. Oavsett om omgivningen förstår ens drömmar eller inte så är drömmarna faktiskt det viktigaste vi har.

Jag var som din pv, drömde om barn tidigt och som tur var kunde jag fullfölja min dröm. Andra drömmer om att resa jorden runt och jobba sig fram tills de är trettio och slå sig till ro då medans ytterligare andra aldrig vill skaffa familj utan väljer att vara eviga singlar och kunna göra exakt vad som faller dem in. Ingenting av det är fel så länge det är vad man har drömt om. Låt inte din omgivning påverka dig så att du inte vågar ta steget för det är när man kväver sina drömmar som man blir olycklig. Våga välja det liv du vill ha!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
473
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 815
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Monimaker
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp