Att ta död på en kaktus

Rie

Trådstartare
Det verkar som om jag är på väg att göa det. För mycket eller för lite vatten ?
Bladen blir blekare och blekare och längst ut är de bruna.

Vad gör jag för fel?

Rie
med svarta fingrar....eller nåt. Absolut inte gröna.....
 
Sv: Att ta död på en kaktus

Utan att se den skulle jag vilja säga för mycket vatten. Hur står den? Har den bleka blad så verkar den stå för mörkt. Har du en balkong eller trädgård så häng ut den där och vattna bara lite när jorden är totalt torr. Har den plastkruka, plantera om den lite senare i höst i en lerkruka med väldrenerad jord. Och inte för stor kruka, snarare för liten.
 
Sv: Att ta död på en kaktus

Jag har verkligen ingen aning om vad jag håller på med, men min första kaktus växer så det knakar och är nästan 7år gammal, och lyckades rädda syrrans kaktus.

Det jag gör är att låta dem stå så soligt som möjligt, där det inte drar (tappar taggarna och får fula svarta fläckar) och vattnar dem ungefär då jag kommer ihåg (eller då jorden är så torr att vattnet lägger sig ovanpå) och vattnar en jefla massa istället. Eller ja, mycket men inte så det blir en bassäng av krukan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 916
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 757
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Murphy
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp