Att ta vid där vi slutade

Idag fick jag ett spontant infall och ringde en barndomskompis som jag inte träffat på cirka 10 år och som jag inte haft kontakt med på många år. Och vi tog bara vid där vi slutade, med en rak och öppen kommunikation. Som om vi aldrig haft ett uppehåll i kontakten. Men givetvis har det hänt massor under de här åren. Vi har massor att prata om.

Men det första hon sa när jag ringde var "va, vem är det?" och så fick jag säga det en gång till. Hon noterade omedelbart att jag skaffat en annan dialekt och kopplade därför inte att det var jag. Det är ingen annan som påpekat att jag fått en annan dialekt, men jag har noterat det själv. Och jag vet faktiskt inte riktigt var den kommer ifrån. Jag tycker inte att andra pratar som jag.

Vi ska prata mer sen för hon hade en sak hon var upptagen med idag. Jag ser fram emot det.
 

Men kompisen har bättre minne än jag. Hon berättade att det var jag som lärde henne att dyka. Jag minns inte ens att jag kunde dyka. Idag känns det jättekonstigt för jag skulle inte våga dyka idag.
 
Alltså, jag känner mig alltid så underlägsen min kompis. Jag känner inte att jag duger.
 
Nä, ångesten är otroligt bra på att lura i en saker. Du duger som du är! Vänskap är något som byggs upp naturligt.
Och sen förlorar man den. Eller så får man inga vänner. Jag har varit ensam fler år än jag kan minnas.
 
Kanske.

Jag tänker själv att en bra vän är rolig, omtänksam och hjälpsam. Och det lyckas jag nog inte med.
Hur kommer det sig att du inte tror att du kan vara det? I och för sig, just rolig - om du menar en som får andra att skratta - vet jag få som är hela tiden. Det är väl därför komiker är så uppskattade 🙂
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 571
  • Artikel
Dagbok När jag kom till Sverige var det en grannflicka som tyckte synd om mig så hon blev min kompis. Genom henne blev jag också kompis med en...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp