Borta föralltid

Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre än mig och nu är hon D Ö D.
Vi var inte som jätte nära kompisar men hon var en av väldigt några från hemma som jag fort farande hade LITE kontakt med. Och vi um gicks ganska så mycket när vi var mindre och sjöng i samma kör gick i samma grupp i kyrkan och såna saker. Så hon var ungefär som mina kusiner i hur våran relation var. Liksom att hon bara var där hon bara fanns inte jätte nära men ändå som en själv klar person.
Och nu bara är hon borta. Och detenda som jag kan tänka är bara TÄNK OM JAG VISSTE 😭💔 Tänk om jag bara hade haft en pytte liten aning så hade jag försökt göra ALLT för att hon bara skulle känna sig pytte lite mindre ensam iallafall 😭
Och jag bara önskar så JÄVLA mycket att jag kunde få enenda chans att bara skriva nånting till henne enenda gång till 💔 Bara att jag saknar henne eller bara NÅNTING!!
Och SNÄLLA kan jag bara få slippa tjafs i denhär tråden SNÄLLA!! Jag vill INTE ha massa tjafs jag vill INTE få massa skit. Bara läs inte då men SNÄLLA kan ni låta bli att skriva neggativa saker? Jag VILL kunna ha den öppen för kommentarer OM nån trotsallt skulle vilja skriva nånting snällt eller visa pytte lite med känsla. Det är INTE samma sak som att jag skriver här ISTÄLLET FÖR att prata med personal eller mamma eller pappa och det är INTE att andra ska hanntera mina känslor eller whatever detenda det är är att jag villfp skriva av mig och ha iallafall en pytte liten möjlig het att få exi stera bara. kan jag snälla fp göra det?
 

Jag har jobbat på massor av begravningar och har sett personer i allt ifrån arbetskläder (tänk "blåkläder") till finläder. Det finns traditioner, men jag håller med andra som skrivit att om något specifikt önskas så brukar det framgå i annons eller inbjudan. Svarta leggins tycker jag låter utmärkt om du är bekväm i det, hoodie lika så.
 
Nu skriver jag även här. Men dethär är hur hennes familj har sagt om kläd regler eller så: ljust och gärna rosetter och glitter om man har
Så jag ska försöka kolla om jag hittar nåt som funkar då. Men det känns bara som så hemskt att leta efter kläder som passar till en be gravning 💔 För jag vill ju liksom ha RÄTT kläder då ännu mera motför annars.
Och en annan sak är att min ena kusin ska sjunga på hennes be gravning och dom undrade ifall jag också ville det. Men jag skulle heltenkelt inte klara det även fast jag skulle VILJA att jag kunde. Men tyvär så går det inte 🙁
 
Jag vill bara skriva här att idag är det hennes be gravning 💔 Det är jätte jobbigt för flera andledningar och det bara känns så o verkligt på nåt sätt. Att jag ska sitta i kyrkan liksom och kolla på hennes kista så ligger hon därinne och bara är DÖD?? Det är så konstigt bara att tänka på det. Och jobbigt att jag liksom inte ens hade en chans för att göra nåt som kunde ha hjälpt henne 💔
 
Jag vill bara skriva här att idag är det hennes be gravning 💔 Det är jätte jobbigt för flera andledningar och det bara känns så o verkligt på nåt sätt. Att jag ska sitta i kyrkan liksom och kolla på hennes kista så ligger hon därinne och bara är DÖD?? Det är så konstigt bara att tänka på det. Och jobbigt att jag liksom inte ens hade en chans för att göra nåt som kunde ha hjälpt henne 💔
Tänker på dig idag :heart .
 
Jag vill bara skriva här att idag är det hennes be gravning 💔 Det är jätte jobbigt för flera andledningar och det bara känns så o verkligt på nåt sätt. Att jag ska sitta i kyrkan liksom och kolla på hennes kista så ligger hon därinne och bara är DÖD?? Det är så konstigt bara att tänka på det. Och jobbigt att jag liksom inte ens hade en chans för att göra nåt som kunde ha hjälpt henne 💔

Såg detta nu och det kanske redan är över jag vill iallafall skicka en stor och varm kram ❤️ Förstår om det varit en fruktansvärt tung dag idag :heart
 
Tack till ni som har tänkt på mig idag och så ❤️
Jag vill inte skriva så jätte mycket här efter som att det kanske är en ganska så privat sak med nåns be gravning.
Men det var en av dom jobbigaste sakerna som jag har gjort för det var så jävla sorgligt och som tungt bara. Det allra mest jobbiga var när man fick gå fram och lägga blomman på kistan 💔 Då fick jag typ en panik attack för att det blev så himla tydligt och påriktigt liksom att jag var där på hennes be gravning och att hon låg bara några deci meter ifrån mig fast in stängd i en kista. Och att själva HON var ju inte där utan bara hennes kropp som bara låg där helt död och kall och ensam 😭💔
FUCK vad jag bara som helt går sönder när jag tänker på det och att hon dog ensam och att detsista i hennes liv var att hon mådde jätte dåligt och inte orkade finnas 😭💔 Och hon var liksom bara 15 år och INGEN visste hur dåligt hon mådde!!
Jag vet att jag bara är ingen och att JAG kan inte göra såmycket. Men jag vill bara göra NÅNTING och bara kunna ta hand om alla unga som mår så jävla dåligt och hjälpa dom och trösta dom och bara finnas där för dom. För jsg vet åthelvete förmycket hur det känns för dom och hur det är att känna sig helt ensam och inte kunna prata med nån och inte orka finnas. Och jag står inte ut att dom som tillochmed är yngre än mig DÖR helt ensamma och mår så jävla dåligt 😭😭 Jag vill bara kunna göra NÅNTING men jag vet inte vad. Och jag vet att jag nog iallafall inte KAN göra såmycket för nånannan NU heller för att jag be höver ju må bättre och mer stabilt själv för att kunna hjälpa nånannan. Men jag kan liksom inte tänka på MIG fast jag VET att det finns andra som henne och att dom be höver NÅN 💔
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 020
Senast: Mauen
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 257
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp