Att vänja sig vid ridsportstrender

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 376
C

CeciliaW

Hej bukefalister!
Jag har insett att det tar ett tag för mig att vänja mig vid trender i utrustningsväg inom ridsporten. Exempelvis tyckte jag att s.k "flughjälmar" eller ventilationshjälmar var döfula i något år innan jag vande mig... samma sak med Pullarnosgrimma/Mexikansk nosgrimma (vilket jag nu har på min foderhäst :angel: ).

Fler trender jag funderat på/varit skeptisk mot har varit alla dessa knästrumpor, färgade träns, flippanbett, de breeeda nosgrimmorna som alla har nu, jag kan nog fortsätta rätt länge känns det som...

Vilken trend har DU haft svårt för - och är det någon av dem du senare själv anammat?!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Att vänja sig vid ridsportstrender

För ca 4 år sedan skulle jag minsann aldrig nånsin kunna tänka mig ha bruna saker på min häst. Allra minst rödbruna saker...
Vad tror ni hänger i sadelkammaren nu? :D

Samma för mig :angel:

Själv tyckte jag att Speed-Air hjälmarna var det fulaste som fanns för ett tag sen.. Men nu kan jag faktist tänka mig att ha en själv :eek:
Likadant med Tretorn-stövlarna... :D Dom blir bara snyggare och snyggare för varje gång jag ser dom ;)

jag tyckte flugan var vidrig när den kom, nu hgar jag en själv sen ett par år :angel:
Även tretorn stövlarna var hemska, nu vill jag ha ett par ljusblå :D

Umm, jag är nog hopplöst ute, jag vet inte ens vad Tretornstövlar är... bild, någon?

Tycker tvärtom med Trerorn stövlarna - de blir bara värre för varje gång jag ser dom! Hade innan bestämt mig för att köpa ett par ljusblå men ändrade mig för någon vecka sedan - de är så fruktansvärt fula!

Nu har jag hittat Tretornstövlarna... jag tyckte de såg rätt trevliga ut - iaf kan jag tänka mig att de svarta är helt okej :)

Jag verkligen avskydde de bomlösa sadlarnas design. Nu hade jag mycket väl kunnat tänka mig skaffa en om jag hade haft en häst att hänga den på. :D

Något som jag tyckte var groteskt fult var rosa på hästarna när det kom. Gissa vem som bara suckar längtansfullt efter små söta ponnysaker i rosa och lila nu?

Strass kommer jag nog däremot alltid tycka ser direkt vidrigt ut på alla stackars pälsbeklädda individer.

Jag tycker det mesta är snyggt, som t.ex. strass, breda nosgrimmor och så vidare. Jag tycker även om lite roligare färger på schabrak och lindor. Det jag behövt vänja mig vid är tretorn ridstövlar, flugan-hjälmen och färgade träns. Inget av det är jättesnyggt men jag skulle nog ändå kunna tänka mig att köpa det då det är lite häftigt och praktiskt; flugan msåte vara bra ventilerad och tretorn samt färgade träns (i plast iaf) är bara att torka av.

Beige och brunt på schabrak fast de är ju egt. ingen trend. Men jag tycker det är megasnyggt nu:p

Jag har slutat gå rent på utseende och se till fuktion. Ta tex Pessoas nya skydd som jag tycker är döfula, men jag har själv fram + bak eftersom hästen har hudproblem och ventilationen gör underverk varma dagar...

Speed Air tycker jag är snygg, men för dyr för att slå i sönder, så jag har en Lamicell vent. och en LAS vent. i stället.

Men färgade träns, för färgglatt osv tycker jag är smaklöst, så det kommer aldrig hit.

det är nog tretorn stövlarna, tyckte först att dom var hemsk men efter att ha sett dom mer o provat så ändrade jag mig heelt :love:

jag är faktisk jäkligt konservativ när det gäller att hålla fast vid min stil. :p

så det jag tycker är fult när det kommer tycker jag fortfarande är fult typ 3 år senare.

jag är faktisk jäkligt konservativ när det gäller att hålla fast vid min stil. :p

så det jag tycker är fult när det kommer tycker jag fortfarande är fult typ 3 år senare.

exakt samma här. :laugh:

Remontnosgrimma kommer aldrig aldrig aldrig finnas i min ägo :devil:

Tyckte verkligen att speed air-hjälmarna var skitfula när dom kom, men nu kan jag tänka mig en helsvart:D.
Tretorn stövlarna har jag dock alltid gillat.:love:

kl

STRASS! aldrig att Lillie, eller jag för den delen, kommer att äga en enda strassprydd pryl...

Saker som jag inte gillat som jag nu älskar;
Brunt läder
Beigea ridbyxor
Marinblåa saker
Benlindor istället för skydd
Reflexer
Handskar

Saker som jag alltid och fortfarande ogillar;
Fleecelindor
Graningestövlar och liknande
Röda saker på hästar (utom på julen)
Lamicellgrimmor
Golden Stripe täcken
Fleecetäcken

Jag håller mig ganska neutral, gillar jag inte grejjen från början så kommer jag inte gilla den sedan.

Men denna regel har dock undantag:
* Rambo vintertäcken, lila Wug - ända vintertäcke som kommer i närhet av min häst.
* CO Wellington Classic - tyckte dem var svindyra och riktigt fula när John Whitaker hade sin. Nu är de jättesnygga och ganska billiga.
* Bred nosgrimma, snorfult! - ändrade mig och tycker smala nosgrimmor är hemska.

Men hemska prylar som GPA-speed Air, tretornstövlar och ex foppa tofflor (dock ej hästutrustning).... Jag har bestämt att jag kommer inte ingå i den smaklösa klubben. Hur sköna foppatofflorna än blir, så kommer dem aldrig sitta på mina fossingar.

:laugh:

Jag har nog svårt för de flesta trender. Just för att det är trender. Jag är rätt traditionell när det kommer till utrustningen.
Men jag hade svårt för shortchapsen när de kom. Ville inte ha annat än mina ridstövlar. Nu har inte stövlarna varit på sen 2002. När jag insåg vad bekvämt det var anammande jag det. Men inte för att det var trendigt utan bekvämt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka