Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kinesiska-supermammor-debatten, som jag tyckte var rätt provocerande, illustrerar det väl. Att jag älskar mitt barn är ingen garanti för att jag är eller blir den bästa mamman. Man kan göra rätt så många horribla saker i kärlekens namn.
Fast du frågade ju i ett tidigare inlägg hur båda föräldrarna kunde vara delaktigt i barnet även om den ena jobbade...
Istallet for att putta fram barnet i livet och klippa alla band sa fort man kan sa later man barnet dra lite i tradarna tills det kommer loss, precis nar det behover det.
Men VEM säger att barnet spenderar hela dygnet med MAMMAN för att man samsover och/eller inte utnyttjar barnvakt speciellt ofta?
Jag tror inte att det var jag, det var nog Mabuse?
Jag tror inte att det var jag, det var nog Mabuse? Men hon har ju helt klart rätt i att de flesta inte är jämställt engagerade i sina barn. Jag menar, det är mycket begärt att vara vaken halva natten, gå till jobbet på morgonen och sedan vara aktiv förälder när man kommer hem! Jag hade inte orkat med det.
Diskussionen handlar ju om mammor som aldrig någonsin släpper barnen ifrån sig, som alltid sover med barnet, som är med barnet 24/7?
I ett lite mer balanserat (i mina ögon) föräldraskap, där barnet ibland är med mamma, ibland med pappa och ibland med moster eller farmor uppstår ju inte problemet "Jag är mamma och står inte ut med att någonsin vara ifrån mitt barn". För då är man ju ifrån sitt barn ibland, och barnet får tillfälle att vara med t ex pappan.
Jag är inte ute efter att klippa band i uppfostringssyfte, utan att skapa fler band med fler människor än mig.
och inte stod det väl att hon inte ville släppa barnet ifrån sig till pappan ens?
Och om jag har förstått dig rätt tycker du man borde öva på att vara med andra, medan jag menar att man ska låta barnen välja själva och släppa just det bandet när det är läge.
I ett lite mer balanserat (i mina ögon) föräldraskap, där barnet ibland är med mamma, ibland med pappa och ibland med moster eller farmor uppstår ju inte problemet "Jag är mamma och står inte ut med att någonsin vara ifrån mitt barn". För då är man ju ifrån sitt barn ibland, och barnet får tillfälle att vara med t ex pappan.