Att vara sina föräldrars dotter

Nej, så behöver det väl absolut inte vara? Det finns ju massor av sociala koder man visar upp helt omedvetet. De kan ju vara väldigt talande ändå.

Det jag menade att närheten till att se avundsjuka i andra är en sån social kod.
Så klart både medvetna och omedvetna markörer.
 
Nej, så behöver det väl absolut inte vara? Det finns ju massor av sociala koder man visar upp helt omedvetet. De kan ju vara väldigt talande ändå.

Det jag menade att närheten till att se avundsjuka i andra är en sån social kod.
Jag är med. Att omtala andra som avundsjuka blir ju då en för personen misslyckad identitetsmarkör i relation till mig, eftersom jag tolkar det som någon sorts svaghet. Men det kan ju vara jag som är socialt inkompetent.

Eller så är mitt liv så eländigt att ingen ser något att avundas mig, eftersom jag just aldrig uppfattar andra som avundsjuka (utom min syster, men då talar vi om andra psykologiska fenomen).
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
26 937
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp