Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De blir aningen mer svängda ju vidare du vidgar dem, det svåra är bara att veta precis hur mkt mer svängda de blir.
Nominus: Jaguar har träbom de värms inte om där riktas koppjärnet om och jo de blir mer svängda även de med träbom något annat vore en omöjlighet för iom att du spänner ut framdelen av bommen mer med ett vidare koppjärn så "krängs" hela bommen i övrigt med (hmmm var inte lätt att förklara) och då blir den automatiskt lite mer svängd än innan, olika bommar lite olika mkt.
anade det, men är det lika mycket som när man byter koppjärn?
Frågan är ju om den tilltänkta sadeln blir för svängd eller inte, om det är värt att prova...
Mkt konstigt för det trotsar alla naturlagar om du vet hur en bom är uppbyggd och alla andras cobra/jaguar jag vet som är ändrade har blivit mer svängda inkl mina egna.
Om hästen ändrat sig från 28 till 34 i bomvidd så kan jag garantera dig att den inte har helt oförändrad rygglinje mot när den sadeln måttades ut, de väller liksom inte bara ut precis där ortspetsarna ligger utan hela ryggen förändrar sig när de breddar sig så mkt.
Hästen har alltid vart en 34. Bommen är passad efter honom som en 34 och bommen i själva svängdheten är lika dan som när den var en 28. Jag tror att min sadelprovare vet vad han gör!![]()
SUCK !!
Jag vet mkt väl vem det är så du kan ta och lugna ner dig. Uppenbarligen har han inte förklarat så mkt för dig iom att du inte ens vet hur han har ändrat bommen
Han har väl inte orkat förklara exakt för dig iom att han inte ens orkat rätta dig när du säger värmt om.
Men fortsätt du att tro att din sadel har värmts om (kanske dags att du läser på om vad du har för bom i din sadel, en hint de som värms om har glasfiber........ träbom värms inte om där riktas koppjärnet om).
För övrigt så är just den som du använt samma människa som ändrade den första sadel jag fick ändrat bommen på för 10 år sedan som också gjorde mig uppmärksam på att de svängde sig mer när de blev mkt vidgade den sadeln ändrades från normal ut till extraextravid och han var mkt noggrann med att poängtera så att jag var medveten om att den blev mer svängd när den blev vidare eftersom det var en så stor ändring, vilket för övrigt även sadeln blev..............