Attraktion

Jag hörde någon gång ett resonemang om att en del personer föredrar att mötas i olikheterna, andra föredrar att mötas i likheterna. Jag är avgjort av den senare sorten. Då blir det där om att komplettera varandra rätt ointressant.

Jag behöver inte kompletteras, heller. Jag är hel. En partner som jag kan leva med är också hel.

Spännande tankar, jag känner mig också hel som person, men upplever att min partner kompletterar mig i vårt liv tillsammans.

Min personlighet är mer åt det drömmande/planerande hållet. Min man är mer på jorden/pragmatisk, men har inte alltid så mycket fantasi (han skulle lätt kunna äta köttfärssås och spagetti varje dag resten av sitt liv, bara tanken att inte få variation gör att jag vill ta livet av mig)

Tillsammans kan vi skapa allt från rolig semester till husbygge. Två av mig hade gett mycket operabesök och 1000 oavslutade projekt. Två av honom hade gett pengar på banken och en mycket stabil vardag. Inget av det är väl fel i sig, men jag tror att vi båda upplever att vi får ett rikare liv just för att vi är olika.
 
Spännande tankar, jag känner mig också hel som person, men upplever att min partner kompletterar mig i vårt liv tillsammans.

Min personlighet är mer åt det drömmande/planerande hållet. Min man är mer på jorden/pragmatisk, men har inte alltid så mycket fantasi (han skulle lätt kunna äta köttfärssås och spagetti varje dag resten av sitt liv, bara tanken att inte få variation gör att jag vill ta livet av mig)

Tillsammans kan vi skapa allt från rolig semester till husbygge. Två av mig hade gett mycket operabesök och 1000 oavslutade projekt. Två av honom hade gett pengar på banken och en mycket stabil vardag. Inget av det är väl fel i sig, men jag tror att vi båda upplever att vi får ett rikare liv just för att vi är olika.
Jag tänker snarare att det där är poängen med att det finns fler människor i världen än bara jag.

Det är klart att både min partner och jag kan hitta grejer som den andra för in i livet, som vi inte själva hade gjort. Men jag skulle aldrig tänka på det som komplettering. Det finns ju en miljon saker ingen av oss är särskilt bra på.

Och mycket av det viktigaste för att jag ska trivas i livet, är diverse likheter.
 
Jag älskar maskulina män, breda axlar, grova armar, skägg, lite tjurigt uttryck.

Men bara på utsidan. Vill inte ha något brötande och härjande. Vill ha en mjuk, trygg och lugn individ som hellre är tyst än pratar.
Genuint intresse för något är attraktivt, intelligens är också attraktivt.
 
Okej..jag orkar inte se filmen i trådstarten, men
*för mig är en man attraktiv om han är självsäker utan att hävda sig som "störst bäst och vackrast".
*För mig är en man attraktiv om han inte överanalyserar precis allt.
*För mig är en man attraktiv om han går att diskutera med. Han måste ha egna mer eller mindre välgrundade åsikter
*För mig är en man attraktiv om han visar, och kan prata om, känslor. Oavsett om det är glädje, sorg, ilska, eller "jag är så rastlös så jag vet inte vad jag ska ta mig till så jag målar om hallen nu"
*För mig är en man attraktiv om han har mål i livet.
*För mig är en man attraktiv om han är intelligent.
*För mig är en man attraktiv om han brinner för något. Vad han brinner för spelar nästan ingen roll.
*För mig är en man attraktiv om han kan se och förstå saker ur andras perspektiv.

För mig är en man INTE attraktiv om han är på ett visst sätt för att han tror att jag vill att han ska vara så.
För mig är en man INTE attraktiv om han bara ser och är yta.
För mig är en man INTE attraktiv om han är så osäker på sig själv att han hela tiden måste jämföra sig med andra.
För mig är en man absolut inte attraktiv om han är desperat.

En man som ser bra ut är inte alltid attraktiv men en attraktiv man ser alltid bra ut.
 
Jag läste denna sida.
Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre exakt på orden också...

https://www.themodernman.com/blog/what-women-look-for-in-a-man-physically.html
"
For example: If a woman says, “I like guys who are tall, dark and handsome,” is approached by a guy who is short and average looking, it doesn’t mean that he won’t have a chance with her.

If he can make her feel attracted to him in other ways (e.g. by displaying confidence, being charismatic and charming, having a masculine vibe or making her laugh), she isn’t always going to reject him simply because he isn’t tall and doesn’t have model looks.

Just like other women do, she might let go of her superficial preference for “tall, dark and handsome” if she finds that her attraction to the shorter, average looking guy is strong enough.


For a woman to feel a strong sexual attraction for a man and want to have sex with him or want to be his girlfriend, she usually has to experience his personality.

For example: The initial attraction a woman feels for a man’s physical appearance can easily die, if when he interacts with her, he behaves in ways that are unattractive to her and other women (e.g. he is nervous, self-doubting, arrogant, too easily impressed by her).

On the other hand, a woman might not feel much attraction for an average or below-average looking guy’s physical appearance at first sight, but when he interacts with her and behaves in ways that are naturally attractive to women (e.g. confident, masculine, can make her feel girly in contrast to his masculine vibe), her feelings of sexual attraction will be triggered.


Here’s the really interesting part…

When a woman is feeling attracted to an average or below-average looking guy for other reasons (e.g. his confidence, charisma, charm, humor), she will then begin to see his physical appearance as being more attractive to her. "


Håller ni med om det han skriver och säger ?

Jag tycker att hela resonemanget stinker av yta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 872
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
623
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp