Attraktion

Om vi pratar om dina kollegor så misstänker jag att det den som hörs och syns mycket som har lättast att skaffa partner. De kollegor som inte tar imitativ till att starta diskussioner är de som har de svårast ?

Vad är din poäng ? Att man är sig själv i jobbet ? Är det de som är attraktion ? Vare sig man är tystlåten eller pratsam ?
Vara sig själv + öppenhet och respekt för andras sätt att vara = bra relationer
 
Men jag gillar inte heller nördiga programmerare! Inte specifikt! Jag dras till brandmän, fotbollsnördar, rörmokare, poliser, konstnärer, skådespelare, författare, you name it. Programmerare var bara ett exempel. Du kan brinna för vad som helst - modelljärnvägar, kajalpennor, hur man maxar muskelbyggandet på gymmet, bildäck, konstnärer från 1600-talet - och ALLT ÄR ATTRAKTIVT! Det är ju det som är hela poängen!

Och alla programmerare är inte nördiga på det sättet som stereotypen säger. Jag har jobbat med många vältränade, klassiskt snygga (några modellsnygga), socialt oerhört kompetenta män som bara råkar vara programmerare.

ALLT är attraktivt ? Varför finns det så många singlar då ? Varför har vissa så svårt att finna en partner ? Medan andra alltid tycks leva i något förhållande.
 
ALLT är attraktivt ? Varför finns det så många singlar då ? Varför har vissa så svårt att finna en partner ? Medan andra alltid tycks leva i något förhållande.
För att en (1) enda parameter inte gör ett förhållande. En man kan vara het i sin passion för skosnören men han kanske har usel kvinnosyn, eller dålig hygien, eeeelleeeer... ha helt orealistiska förväntningar på sin blivande partner.
 
För att en (1) enda parameter inte gör ett förhållande. En man kan vara het i sin passion för skosnören men han kanske har usel kvinnosyn, eller dålig hygien, eeeelleeeer... ha helt orealistiska förväntningar på sin blivande partner.

Det känns som att du försöker antyda någonting om mig...
Men det kanske bara är en känsla jag har ? :).
 
För att en (1) enda parameter inte gör ett förhållande. En man kan vara het i sin passion för skosnören men han kanske har usel kvinnosyn, eller dålig hygien, eeeelleeeer... ha helt orealistiska förväntningar på sin blivande partner.

Varför pratar du bara om mannens ansvar i konceptet "förhållande? Kan inte kvinnor ha en usel syn på män, dålig hygien, orealistiska förväntningar av en man?
 
Attraktion för mig är svårt att definiera. Jag kan inte peka och säga att just det eller det är attraktivt. Men jag kan säga vad som inte är attraktivt för mig, det är folk som gått i "livets hårda skola" då de oftast är nazister/facsister/rasister som aldrig varit utanför byn och inte kan tänka i flera led.
Jag är singel sen många år och har inte någon plan på att förändra det.
Jag jobbar i ett mansdominerat yrke där jag vet många anses vara "manligt attraktiva" eller liknande och får frågor då och då om det. Det är min "familj" så jag känner inget attraktivt med det, inte ens om jag möter de i boxershorts på väg till tvättrummet.

Det är så otroligt olika vad folk anser vara attraktivt och det har aldrig slagit mig att man måste fundera vidare på det. Det som sker sker liksom. Så länge man är öppen.
 
Det känns som att du försöker antyda någonting om mig...
Men det kanske bara är en känsla jag har ? :).
Kanske lite. ;) Min känsla, som naturligtvis kan vara helt felaktig eftersom jag bara har läst dina inlägg på Buke och inte känner dig IRL, är att du har en konstig kvinnosyn. Inte dålig som i att du ser ner på kvinnor, men som i att du gör väldigt stor skillnad på kvinnor och män, och jag tycker det verkar som att den inbillade skillnaden är ett hinder för dig.
 
Kanske lite. ;) Min känsla, som naturligtvis kan vara helt felaktig eftersom jag bara har läst dina inlägg på Buke och inte känner dig IRL, är att du har en konstig kvinnosyn. Inte dålig som i att du ser ner på kvinnor, men som i att du gör väldigt stor skillnad på kvinnor och män, och jag tycker det verkar som att den inbillade skillnaden är ett hinder för dig.

Du anser inte att det är någon skillnad mellan killar och tjejer ? I så fall håller du inte alls med länken som jag länkade till i Topic. För han menar på att män och kvinnor attraheras av olika saker.
 
För att diskussionen som inlägget är en del av handlar om KVINNORS attraktion till MÄN.

Naturligtvis går det åt andra hållet också, det är ju så självklart att jag inte trodde jag behövde skriva ut det.
Fast du nämner "toxic maskulinity" och jag är då övertygad om att det faktiskt finns en utbredd "toxic femininity" gällande valet av män. Vad kvinnor ger för signaler till män, hur kvinnor definierar män och i urvalet.
 
Inte attraherad av maskulinet ? ÄR du mer attraherad av feminina killar ?

Jag är generellt mer attraherad av bisexuella män av någon anledning. Jag blir också enbart attraherad av män som har en trevlig personlighet. Jag kan se en estetisk snygg man och tycka att han är snygg, typ som en tavla, ett vackert landskap eller dyl. utan att bli attraherad. Men attraherad är jag aldrig innan jag lärt känna personen.
 
Tänk dig att vara florist och binda buketter. Du gör 3 galet snygga och perfekta. Sen gör du tre vackra med personlig twist. En totalt intetsägande. En annan som har en smal men älskade fangrupp. En ful på skoj. Och Den sista gör du udda väldigt udda.
 
Nån bloir kvar dag efter dag och andra är slut direkt varje dag. Är det här svårare än så.

Förmodligen förstår jag inte din metafor alls.
Men det låter otroligt mkt enklare att binda en perfekt bukett än att träffa en partner.
 
Jag håller med om att attraktion är mer komplext än specifika yttre egenskaper och att personlighet spelar stor roll. Senntycker jag att exemplen som står i trådstarten är idiotiska.

Men jag attraheras definitivt inte av sånt som traditionellt anses vara manligt eller maskulint. Traditionellt maskulina egenskaper är (i mina ögon) bakåtsträvande, sunkiga och grisiga.

Man kan väl säga att jag mer uppskattar män som uppvisar traditionellt kvinnliga egenskaper. Som en mjuk och ödmjuk personlighet, omsorgsfull, känslomässigt närvarande osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 872
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
623
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp