Au pair med häst?

Fridaisverige

Trådstartare
Hej!
Jag är 21 år, tog studenten för snart två år sen och var i höstas i Tanzania i 3,5 månader och upplevde så otroligt mycket där. Så småningom ska jag väl börja plugga men känner inte riktigt att jag är färdig med världen än.... Min drm är att vara au pair/hästskötare på samma gång, helst i Australien eller USA. Är det någon som har eller känner någon med erfarenhet kring detta? Skulle betyda oerhört mycket om ni delade med er!
Varma hälsningar Frida
 
Sv: Au pair med häst?

Jag har bara varit "vanlig" Au pair i USA, men tänkte rekommendera sidan yardandgroom.com om du letar efter den typen av jobb du beskriver. Var bara noga med att kolla upp bestämmelser kring visum osv. då. Lycka till :)
 
Sv: Au pair med häst?

Jag har också bara varit vanlig au pair, i Nya Zeeland, dock med den lilla förmånen att jag hade tillgång till två hästar som jag fick rida så mycket jag ville. ;)

Däremot lärde jag känna en tysk tjej som var au pair med ansvar för familjens 7 hästar, om du vill kan du PM:a mig så kan jag ge dig kontaktuppgifter till henne? Hon berättar säkert gärna mer om hur det var och hur hon gick tillväga. (Hon kallade sig själv för "Horse au pair) Ridningen och hästlivet över huvud taget skiljer sig en del åt mellan t.ex. Nya Zeeland och Sverige/Tyskland, kan vara bra att vara medveten om innan man åker beroende på vad man tänkt sig att få ut. :)
 
Sv: Au pair med häst?

Det kan vara riktigt svårt att få visum till USA eftersom de har så många krav du måste uppfylla. Du måste ha ett jobb som sponsrar dig redan innan du åker dit, därför som många åker som Au Pair istället.
Att få ett Working Holiday Visum till Australien går däremot att få på under ett dygn! Då får du jobba på ett och samma ställe i 6 månader (kan få förlängning) och vara i Australien i 1 år (kan få det förlängt till två år också).

Vill du jobba med hästar i ett av de två länderna skulle jag föreslå Australien av de två. Annars tror jag att det kan finnas liknande Working Holiday visum i Kanada och i Nya Zeeland också! :)
 
Sv: Au pair med häst?

Checka gumtree.com.au, där kan man söka på häst/au pair-jobb i Australien! I USA måste du gå igenom en förmedling för att få vara Au Pair.
 
Sv: Au pair med häst?

Du kan åka till Kanada på working holiday. Kolla t ex Go explore. Dom har s k "Ranch stay" (scrolla ner på sidan) då jobbar du på en hästgård :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 057
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 572
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 391
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp