• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Halvan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 6 401
Sv: Au pair

Hur trivs du med att ha Au Pair?

Jag tycker det ar perfekt.

Vi har framst letat Au Pairer som delat vara intressen for fotboll och/eller hastar, tjejer som alla varit olika men som haft som gemensam namnare att de tagit jobbet for att de vill vara en del av var familj.

Min dotter alskar sina Au pairer och vi haller fortfarande kontakten. :)

Tja, poängen är att det snarare verkar vara regel än undantag att det fungerar så för au pairer enligt min erfarenhet. Det är ju inte så konstigt heller om man tänker efter. Som au pair bor och spenderar man trots allt massor av tid med sin arbetsgivare och då är det förstås hur viktigt som helst att stämningen är god. Jag upplever att det nästan alltid sker på bekostnad av au pairen i och med att man är så beroende av värdfamiljen. Det är väldigt svårt om inte omöjligt att stå på sig när man jobbar som au pair, utan man får lita till familjens goda vilja.

Jag önskar att fler värdfamiljer kunde resonera som du angående arbetstiden, det är tyvärr en vanlig uppfattning att obetald övertid är en del av jobbet.

SweetBriar:
Kul! Jag planerar själv att åka i slutet av Augusti? Hur stora barn ska du jobba med och hur många? :)
Ska lite på min magkänsla men ger det ett sista samtal.

Jag ska ha hand om en pojke på 8 år och en flicka på 7 :) Perfekt tycker jag, ville gärna ha lite äldre barn!

Det gör du rätt i, känns det inte bra så är det nog bättre i längden att fortsätta leta! Förr eller senare kommer du ju hitta en familj som känns rätt!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 578
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 355
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 445
Senast: Lavinia
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
15 115
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka