Autofokusen sönder!

Tigertofflan

Trådstartare
Jävla skit alltså! Har märkt att autofokusen på mitt objektiv börjat krångla lite, haka upp sig, men på nyår la den av helt!

Det är ett AF-S Nikkor-objektiv. Någon som vet vad det kan kosta att laga? Kan jag lämna det i random fotobutik, typ japanfoto?

Sv: Autofokusen sönder!

är du säker på att det är objektivet och inte huset?

du har ju garanti på objektiven om de inte är för gamla, isf så är det världstäckande garanti (på alla nikon objektiv) så det spelar ingen roll.. men vilka som sköter reparationer vet jag inte, och än mindre vilka som gör det snabbt och på ett föredömligt sätt.. ring och fråga nikon..

Jag tror att det är Lasses kameraservice som sköter det åt Nikon (tror att de heter så), men ring som sagt var Nikon och fråga. Har du kollat så att det inte är skit på kontakterna som är problemet?

är du säker på att det är objektivet och inte huset?

Ja, alltså, autofokusen sitter ju i objektivet, och i och med att det är den som inte funkar så utgår jag från att det är objektivet det är fel på. Det är kanske dumt av mig? Får prova om det andra objektivet fokuserar som det ska...

det är fortfarande huset som sköter själva autofokusen och talar om hur den ska göra.. bara att motorn sitter i objektivet, så jag skulle inte bara anta att det är objektivet..

har du inga andra objektiv, ta och låna ett.. alternativt ring en serviceverkstad och tala om ditt bekymmer... de har garanterat objektiv ståendes så de kan kolla om det är hus eller objektiv, eller i värsta fall båda två som är trasigt.

Provade mitt andra objektiv, som fokuserar som det ska.

Hoppas garantin gäller fortfarande då... Dags att leta kvitto!

Tusen tack för svar!

är det 18-55 VR objektivet eller är det något dyrt objektiv? 18-55 VR kryllar det nämligen av på blocket och kan vara värt att köpa ett nytt av ifall kostnaden blir för dyr för att laga.

annars kan det ju var avärt att titta på en uppgradering övh.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 052
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 825
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 864
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka