Avd B i dressyr.

cambello

Trådstartare
Jag har anmält mej till en tävling där man kunde välja avd A el B. Jag tog avd B, rider unghäst och han har bara varit ute en gång innan. Men sen kom jag att tänka på, vad innebär det att i dressyren rida i avd B??
I hoppningen vet jag men inte i dressyren. Kan någon förklara detta för mej?
Tack!

Sv: Avd B i dressyr.

är det inte så att du får cr rosett iom du får 50% eller över?

Det kan ju hända att det är så, för programen skiljer väl inte sig vad jag vet.
Kunde ju vara kul om man fick en rosett eller två :)

Ja det tror jag, man kunde ju fylla i det på anmälan och alla klasser hade inte det heller.

Vad stod det i proppen?

Avd B brukar ju bara finns för Ponny med överåriga ryttare.

Det finns ingen Avd B i dressyr.

När arrangören lägger upp internetanmälan/klasser måste de själva bocka för att endast avd A finns, annars kommer båda avdelningarna med automatiskt.

Inte heller för ponny finns avd B längre, fastän det så gör vissa arrangörer fel och låter ungponny med överårig ryttare gå i avd B. Rätt är att den ska starta utom tävlan och sist i resp. kategori.

Om du har anmält till avd B, så ska du se att du flyttas in bland alla andra när startlistorna kommer.

okej, jaja det spelar inte så stor roll. Det är ju samma program. Vi ska bara ut och ha roligt och få lite mer rutin. :)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 610
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 890
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka