Avd B på äldre häst?

Pegasus

Trådstartare
Jag har hört att man får rida avd B även på en häst som egentligen är för gammal för detta. Stämmer det? och finns det några särskilda bestämmelser kring detta?

Sv: Avd B på äldre häst?

Ja du får rida avd B på en äldre häst, men jag tror att man då måste rida samma avd hela den tävlingen. Är dock inte helt hundra...

Ja du får rida avd B på en äldre häst, men jag tror att man då måste rida samma avd hela den tävlingen. Är dock inte helt hundra...

Nja.
En häst som startat avd. A får inte senare under dagen starta avd. B.
En häst som dock startat avd. B får senare under dagen starta avd. A

:)

Nja.
En häst som startat avd. A får inte senare under dagen starta avd. B.
En häst som dock startat avd. B får senare under dagen starta avd. A

:)

Fast det är tvärtom.
Man får rida sin första klass i avdelning A och den andra klassen i avdelning B.
Inte sin första klass i avdelning B och den andra klassen i avdelning A.

Fast det är tvärtom.
Man får rida sin första klass i avdelning A och den andra klassen i avdelning B.
Inte sin första klass i avdelning B och den andra klassen i avdelning A.

Ja naturligtvis var det så jag menade det :angel: :D
Skrev nog lite snabbt så jag surrade ihop det.

TS: Det är precis som LC skrev, INTE som jag skrev :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Unafraid
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
419
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka