BernT

Trådstartare
Ska ev köpa en ponny nästa sommar att rida i ett år ungefär och sen ska mina småsyskon ta över. Iaf, jag fyller 18 i februari, alltså kan jag inte tävla ponnyn i Avd A särskilt länge, men får jag starta den i Avd B sen när jag är 19 även om ponnyn inte är en ungponny?
För de gjorde väl om TR så att ''alla ekipage har rätt att starta avd B''.

Sv: Avd B

Nej, i dressyr får du bara starta ungponny om du är över 18. Titta i TR dressyr 2007 som ligger på förbundets hemsida.

Jag ska tävla hoppning ;)
Hmm i vilken ålder är de ungponnys, är det upp till 6?

I hoppning får du starta avd B oavsett ålder på ekipaget.
Men om du fyller 18 i februari får du ju tävla avd A hela nästa år också. Eller menade du att du fyllde 18 i februari så du bara får rida det här året ut?

Ungponnys upp till och med 6 år, ja.

Jag fyller 18 2008. Men ponnyn kommer inte köpas förrens juni/juli 2008 och då kan jag bara tävla ungefär 6 månader i avd a.
Men jag får alltså rida den i avd b även om jag är 19 och ponnyn 8?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 323
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka