Avdelning B på ponny...

Bison

Trådstartare
finns det i fälttävlan?
Har en ponny som blir 6 nu i vår ocj jag är sugen på att starta en debutant med henne, men jag är ju överårig så mitt andra alternativ är att starta henne som stor häst 2007.

Sv: Avdelning B på ponny...

Ja det finns avd B i ponnyfälttävlan

Från "Ponnynytt 3 - 200" (ligger på Ridsportförbundets hemsida):

UNGPONNY I FÄLTTÄVLAN
Regler för överåriga ryttares rätt att tävla ungponny i fälttävlan.
Överåriga ryttare kan tävla ungponny enligt nedan förutsatt att ekipaget är proportionerligt.
5-åriga: B-ponny tom debutant
C och D-ponny tom lätt klass
6-åriga B-ponny tom lätt klass
C och D-ponny tom Msv B
Överåriga ryttare som tävlar enligt ovan tävlar i en egen avdelning med pris för Clearround.
Som Clearround räknas dressyrprov med lägst 50% av maxpoäng+högst 5 hinderfel i banhoppning+0 hinderfel i terrängen.
Premieras med rosett och plakett.
Anmälningsavgift samma som i huvudklassen. Ekipagen kan spridas ut bland övriga starter om så anses mer praktiskt, men räknas ändå för sig enligt ovan.

(allt i texten kanske inte stämmer längre, men ungponnyklass finns fortfarande)

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 112
Senast: cili
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 218
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 711
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31