Avdelning B?

Bonita4

Trådstartare
Hur går en avdelning B till? Får man rosett om man går felfritt? Ingen omhoppning?

Får ponnyn starta avd A året den fyller 5 eller året den fyller 6?

Sv: Avdelning B?

I avdelning B rider man bara grundomgången och ingen omhoppning. Rosett delas ut till felfria ekipage (plakett kan även delas ut-är frivilligt för klubben).

4-5 åriga får endast starta i avd. B

6-åriga hästar får starta i avd A i klasser LD-LA hoppning efter att ha presterat två felfria ritter på lägst lokal nivå i avd B på minst samma hinderhöjd det år hästen blir 6.

6-åriga hästar får starta i avdelning A i klasser MsvB-MsvA hoppning efter att ha presterat två felfria ritter i avdelning B MsvB det år hästen blir 6.

Ibland är det dessutom annan runda än avdelning A. Kan t.ex. vara tillagt ett eller två hinder på avdelning A:s första fas.

Kollade för säkerhets skull i nya TR och jodå, där var en förändring så från 08 får det endast vara bedömning A. Förra året vara flera bedömmningar tillåtna.

Senast ändrad:

Ny förändring? Det har väl varit så rätt länge nu väl? Har iaf aldrig sett att det varit annan bed. än Bed. A och har bara tävlat unghäst/ponny nu under 5 års tid..

Däremot står detta: 6-åriga hästar får starta avdelning A i klasser 130-140 cm/ MsvB-MsvA hoppning efter att ha presterat två felfria ritter i avdelning B 130 cm/ MsvB det är hästen blir 6 år.
Så om du rider två felfria ritter i avd. b 130 cm. Får du då starta avd. A 140 cm?

Senast ändrad:

Nej, förra året fick man ha några/någon annan bedömmning. Om du kollar i nya TR är det myckat riktigt markerat som förändring.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 339
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 548
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka