Avel Welsh quarter

Horsenerd

Trådstartare
Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och quarter föl som jag nu äger. Mamma Welsh pappa quarter. Nu till frågan hur hur stor tror ni han blir? C ponny? Hur stor. Mamma 125 ish och pappa 150 ungefär. Vill att han ska bli så stor som möjligt så ska nog kastrera honom så fort som möjligt. Tack på förhand
 
Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och quarter föl som jag nu äger. Mamma Welsh pappa quarter. Nu till frågan hur hur stor tror ni han blir? C ponny? Hur stor. Mamma 125 ish och pappa 150 ungefär. Vill att han ska bli så stor som möjligt så ska nog kastrera honom så fort som möjligt. Tack på förhand

Nästintill omöjligt att svara på då det inte bara beror på föräldrarnas mankhöjd utan även på vad som finns bakom. Nåt osm finns långt bak i släktledet kan slå igenom.
 
Nästintill omöjligt att svara på då det inte bara beror på föräldrarnas mankhöjd utan även på vad som finns bakom. Nåt osm finns långt bak i släktledet kan slå igenom.
Ja de är ju de som är svårt. Han börjar växa till sig och är snart större än mamma. Får kolla bakåt i stammen på båda. Tack för svar
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 989
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 889
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej! Vi ska någon gång framöver bygga ett litet stall hemma på gården. Det kommer maximalt att rymma fyra hästar. Jag har kontaktat...
Svar
8
· Visningar
1 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp