• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lia2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 942
L

lia2

Hej.

Jag undrar om det är någon som vet hur länge ett Varmblodssto kan vara i avel? Har ett sto som har varit i avel men inte på ett par år, hon är 14 år. :)

Sv: Avel

Det är 16 år som är bäst före datum på ett avelssto som inte får föl varje år. Det är i den åldern som åldersförändringarna börja komma i livmodern. Förändringar som gör att det både blir svårare att få stoet dräktigt och för henne att behålla fostret hela tiden ut. Av någon anledning som forskningen inte vet så får ston som föl varje år också dessa förändringar men det påverkar inte dem på samma sätt.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Rosett
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: Tuppis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka