Avelshäst med sadeltvång?

HorseCrazy

Trådstartare
Hej, min ena kompis har tänkt skaffa en avelshäst och den visar sig vara frisk och så men har sadeltvång.alltså frågan är kan man rida henne barbacka då (bara ibland) stoet är född 99 och är en D-ponny.vad allt bör man tänka på vid dräktigheten jättetacksam för tips!vilken hingst bör man välja(hon är en connemarakorsning):bump:Tack på förhand!

Sv: Avelshäst med sadeltvång?

Om den har sadeltvång när man rider barbacka finns bara ett sätt att ta reda på, nämligen hoppa upp. Många ston HATAR när man klämmer med benen, så försök undvik det.

Angående avel. Det låter som din kompis behöver läsa en hel del böcker och fråga kunnigt folk innan hon ger sig in i avelsverksamhet.

- Vad vill hon med sin avel?
- varför väljer hon ett sto som är korsning?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 152
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 904
Senast: Ceta
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 593
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka