Avelsindex???????

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare tinafinis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 400

tinafinis

Trådstartare
Jaha, ska man kolla på avelsindex oxå...
Här lär man sig nåt nytt varje dag.
Vad anses som ett bra avelsindex då?
Min häst har 103 0,75 i avelsindex. Är det bra eller dåligt?

hej hopp

Sv: Avelsindex???????

det beror på vilken årgång dom är, är dålig på det där men det ändras från år till år...även på den enskilda individen

JAg hade en märr som hade 113 i avelsindex, året efter hade hon 111 och nu har hon 109

100 tror jag ska va genomsnittsindexet så 103 är väl precis över.. 0,75 står för hur stor procent säkerhet det är så alltså är det 75% säkert att det ligger på 103.. :)

Ok, nä jag vet ju inte om de e nån nytta till att kolla de där. Men jag såg nu i hingstkatalogen stod det en tillräcklig förklaring för min del om vad som var bra o vad som var dåligt.
Men de var just om man skulle kika på det oxh sådant.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka