Sv: Avelsvärdering, hur går det till?
Jag är också anmäld! katalogen kom idag i min brevlåda, om du läser i den så står det en hel del matinyttigt, tex tider när mätningen och ID-koll ska vara, starttid osv osv.
Hingstarna visas i åldersklasser, det börjar med 3-åriga standard kl 9 och sedan går 3-åriga mini efter det, sedan 4-åriga standard osv.
Hingsten skall visas i träns av person över 16 år, och han skall ha nummerlappar på huvudlaget som hignstägaren själv fixar. dessutom skall visaren ha väst med nummer på, som finns att hämta i sekretariatet när du "checkar in" västen kostar 100 kr i deposition som du får tillbaka när du lämnar tillbaka västen. Han får inte vara skodd om han inte är tidigare godkänd. Bruksprov är frivilligt. Träna på att han skall röra sig avslappnat och ledigt jämte dig i både skritt och trav.
Man får nte klippa man eller svans, bara skägget under hakan och tofsar som sticker ut ur öronen, inte innuti öronen.
GLÖM INTE TA MED PASSET!
Vad har han för ålder? Om det inte är precis samtidigt med min så hjälper jag dig gärna! Och fråga på om det är mer du undrar över!