Avkommor efter David Frost

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 325
Sv: Avkommor efter David Frost

Jag har en 1-åring efter DF.

Han är fantastiskt trevlig på alla sätt, korrekt exteriört och med en snygg färg. Som med alla avelshingstar har jag sett både bättre och sämre avkommor efter DF, men med rätt typ av sto (som mitt)tycker jag kvalitén har blivit mycket bra.

Axel är trevlig att arbeta med, känslig och lättlärd. Men framför allt har han fantastiska (!) gångarter för Pleasure. Faktiskt nog det bästa fölet jag fött upp gångartsmässigt (för pleasure då)!

Axels mamma är ett Quartersto efter Undebiably Hint.

Bilder finns här:
http://coolqh.bloggagratis.se/2009/07/13/1832754-bildbomb-pa-axel/

Men guuuud vilket huvud!!! :love::love::love:

Du vill inte byta mot ett sto av okänd härkomst? :angel:
Hon är skäck i alla fall.... Du kan få ett par hundra emellan...

*Helt kär*

3årigt sto efter David Frost, som vi har på prov för senare köp.
Inte inriden, men har OTROLIGT fina gångarter!
Flytande, bäriga,. hon kommer nog bli kanon.

(ursäkta konstig bild, ska fixa bättre sen :D)
28529299.jpg

Mja.... njae tack...det var ju det att hästantalet (OCH "skäckantalet" :angel:)skulle minska här lite men tack ändå :bow: :D

Hade jag inte beslutat mig för att dra ner på paintbiten så hade jag aldrig sålt honom!

Han är jättesnygg!:love:
Hur hög är han?

Tack :) Har ingen aning om hur hög han är, han är så mycket mindre än den andra åringen men den är född i januari och han i juni :D Han kommer nog att landa på mellan 155-160 iallafall.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 902
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka