Avla råttor.

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare fancyfree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 980
F

fancyfree

Vart ska jag börja? Har haft råttor i några år men det gör ju ingen skillnad på att jag är helt grön inom avel.

Ska jag bara läsa någonstans tills jag känner att jag förstår allt o sen bara avla?

Vart ska jag läsa? Har hört något om ett sk. Provår?

Finns det någon råttavlare på buke? :p

Sv: Avla råttor.

Jag säger bara en sak - http://r8forum.kanske.net där finns folk som vet allt du behöver veta :D

Provår är om du ska bli registrerad uppfödare i SRS, då får du först göra ett skriftligt prov och om du klarar det så får du gå ett provår innan du blir godkänd uppfödare. Under det provåret ska du då visa upp en lämplig hona och en lämplig hane för avel på utställning, minst 2 ggr har jag för mig men är inte helt säker. Fast då måste du ha varit medlem i SRS i minst ett år också :)

Får man registrera vilka råttor som helst i SRS, och när jag registrerat råttorna blir jag automatiskt medlem då? Eller är det en annan sak?.

Vilka råttor som helst får registreras, däremot måste du vara medlem för att kunna registrera de - så nix, medlem blir man inte då utan det är man redan innan ^^

Ok då är jag med, Då får jag väl gå o bli medlem då :D

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
696
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Bison
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 758
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka